Jeg har flyttet. Jeg vasker rundt på det gamle stedet og pakker ut på det nye stedet. Det blir fint, og jeg kommer kanskje til å trives etter hvert. Det er rart å bo i mitt barndomshjem. Det er liksom ikke jeg som skal bo der - egentlig - jeg har jo flyttet ut. Nå har jeg imidlertid flyttet inn igjen med mine ting og setter mitt preg på stedet iblandet det jeg arver etter mine foreldre. Shabby chic heter det visst, når man blander gammelt og nytt.
mandag 28. juli 2008
fredag 18. juli 2008
VINVESKER
LOM I GUDBRANDSDALEN
Jeg har vært på bilferie gjennom hele Norge med mange stopp hos slekt og venner og på steder jeg hadde lyst til å besøke. Lom er et slikt sted. Der ble Knut Hamsun født, og der ivaretar man kulturarven på en helt spesiell måte. Vi fant en vakker stavkirke og vi spiste deilig middag på Fossheim (restauranten som Arne Brimi har drevet tidligere). En tidligere kollega er fra Lom. Hun ga meg oppskrift på Avletter. Det er verdens beste "flate krumkaker" som skal ligge i stabel på stettfat. Mmmmm....
søndag 13. juli 2008
fredag 13. juni 2008
MUSEUM NORD AVD. BØ
GAMMELDAGSE GRYTEKLUTER
tirsdag 3. juni 2008
fredag 9. mai 2008
Nettsted for Eventyrkommunen
I forbindelse med igangsettingen av Eventyrkommuneprosjektet er sidene oppdatert. Her finner du informasjon om prosjektet og om årets Reginedaga. Du kan også lese fortellinger fra hele landsdelen. Se www.ringelihorn.no
torsdag 8. mai 2008
MAGNOLIA
I år er det 100 år siden denne boken ble utgitt. Forfatteren er bøfjerdingen Regine Normann. Jeg hadde den med meg til Spania og leste den der. Det var en høyst aktuell bok, også hundre år etter. I juli blir boken gitt ut på nytt av Regine-stiftelsen i forbindelse med Regine-dagan. Noen kommer til å få den i julegave. Løp og kjøp!
BENAJARAFE
Jeg har nettopp vært i Spania og bodde sammen med 4 venninner i denne flotte eneboligen i Benajarafe, som ligger like ved Malaga.
tirsdag 22. april 2008
torsdag 10. april 2008
BRUK SANSENE DINE
Det er dompap og sisik og meiser og stær, og det traller og synger i busker og trær."
Våren er endelig i anmarsj, og sannelig titter ikke en spinkel krokus frem. Bruk sansene dine, øynene dine, så ser du at gresset gror, at snøen forsvinner, at blomstene titter frem. Du kjenner luktene, hører lydene av småfuglene, makkfloga og du kjenner at sola varmer deg i fjeset. Våren er den beste tida i året. Vi kvikner til og kjenner til og med arbeidslyst__
mandag 24. mars 2008
ET ORD TIL DEG PÅ ANDRE PÅSKEDAG
søndag 23. mars 2008
KÄRLEKENS TID
Denne sangen av Benny Andersson sang jeg i min mors begravelse 14.11.07. Den ble også spilt som innledningssalme av kollega Olga Anita i kirken. Den er å finne på http://www.youtube.com/
Kärlekens tid
Rör vid mig nu
fyll mitt liv ända til brädden
jag som var ett barn då
söker min song
Vem tog min sorg
vem berövade mig gåvan
den gav mig min styrka
jag var ett barn
Kärlekens tid
har bevarat min längtan
jag som var ett barn då
söker min sång
rör vid mig nu
fyll mitt liv ända til brädden
du gav mig min hunger
jag är ett barn.
Rör vid mig nu
fyll mitt liv ända til brädden
jag som var ett barn då
söker min song
Vem tog min sorg
vem berövade mig gåvan
den gav mig min styrka
jag var ett barn
Kärlekens tid
har bevarat min längtan
jag som var ett barn då
söker min sång
rör vid mig nu
fyll mitt liv ända til brädden
du gav mig min hunger
jag är ett barn.
ØNSKETANKER
May our troubles be less
and your blessings be
more
and nothing
but happiness
come through the door.
May the road
rise up to meet you
the wind be always at
your back.
May the sun shine
warm upon your face
the rain fall soft
upon your fields
and until we meet again
may God hold you in the
palm of his hand.
May soft be the grass
you walk on.
May fair be the skies
above you.
May true be the joys
that surround you.
May dear be the hearts
that love you.
lørdag 22. mars 2008
Av Henry Dons
KLOKE ORD
LØVETANNENS BØNN
Fang mine stigende stjernerog kikk på min gule sol
- som brenner i gressetsgrønne himmel -
med alle de undrende øyne
La de små barn komme til meg
for de vet ikke hva ugress er"
(Harald Sverdrup)
(Harald Sverdrup)
fredag 21. mars 2008
Jeg hekler grytekluter. Det syvende paret er ferdig. Mønsteret har jeg funnet på http://www.garnstudio.no/
Langfredag
Abonner på:
Innlegg (Atom)

