lørdag 9. januar 2010

DET SNØR, DET SNØR, TIDDELIBOM

"Så kaldt det er, tiddelibom, jeg kjenner det her, tiddelibom, jeg fryser så på mine tær, tiddeligbom og huttemegtu" ♬♫. Nånei, det snør ikke, det er blank løgn. Det snødde! Jeg hadde en gjesteopptreden på skolen i går, men før det hadde gått en halvtime ble jeg slått til bakken av "spysjuka", og dermed måtte jeg pakke snippeska og dra hjem uten å ha gjort det "gudsskapte grann". Og dette er hva som møtte meg da jeg kom ut: En nedsnødd Volkswagen Touran! Gudsjelov at vi fikk litt snø, så den ble litt rettferdig fordelt denne vinteren. Nå har vi hørt klagesangen til østlenningene så lenge at vi begynte å bli alvorlig bekymret her nord. Vi åpner Dagbladet og VG, vi ser på NRK og TV 2 og alle andre kanaler, og Facebook og blogger, og vi hører ikke annet enn at folk fryser ihjel, de har ikke ved, de har ikke vann. Si meg en ting, er dere pingler hele gjengen? Har dere ikke hørt om votta og lesta og ullundertøy og skjerf og hue og mamelukka og lugga og stillongsa? Sol har dere også! Hmmmm... Men hør nå bare her: Vi er lovet regn, og etter regn kommer sol. Den 13. januar er den her igjen, og vi kvikner til og er klar for tining av slekt og venner fra sør. Det er billige billetter med SAS og Norwegian nå!

8 kommentarer:

  1. Hei Gudrun!God bedring!
    Koser meg med ulliser,votter,lue og skjerf.
    Herlig solskinn,det kan ikke bli bedre.
    God helg!:))

    SvarSlett
  2. haha,,,,,,,,ja, du kan så si...søringan e vant te å få oppmerksomhet vettu....gjesteopptredem sier du...spent på hva du skulle, da du ble sjuk...go bedring iallefall...her er det plussgrader på morran...og masse snø....go helg

    SvarSlett
  3. Ja, du kainn få sagt det!
    Æ e jo enig, jahh!
    Det e jo snbodig at dæm oppleve det så sterkt negativt, mange, at det e en årstid som heter vinter.
    Æ sitt no mye inne, det e ikke det at æ ikke like vinter, mæn det e så kort tid lyst!
    Når sola kommer fram (18.februar her...), da e det tid tel trugan og skogstura 9gjen!

    Mæn at du blir så hissig og vælskrivanes når du e blidd tadd av spysjuka, det står førr mæ som et ubeskrivelig mirakkel!
    Ka kainn vi ikke veinte fra dæ i dagan som kommer!
    Klæm!

    SvarSlett
  4. Kunne ikke sagt det bedre selv!!
    Lo høyt og lenge da jeg lese det du hadde skrevet. Skulle har vært på forsiden av VG OG Dagbladet!
    Ha ei trivelig helg.

    SvarSlett
  5. Hei og takk for hyggelig kommentar!!! Ja vi østlendinger er noen pingler!!!! Det er virkelig pyton her nede!! 19,5 da jeg stod opp idag, 22 da jeg la meg. Sånn har det vært siden jul!! Jeg fikk ikke besøkt foreldrene mine i julla, pga stort snøfall, her snakker vi om 20mil sørover!! Men til mandag tar jeg bussen dit. Det er superglatt, alle kjører piggfritt, ikke morsomt!! Det lureste hadde vært å reist langt, langt vekk...... Selvfølgelig er dette en forbigående tilstand, og det har blitt bitte litt lysere og det er jo noe..... Ha en fin helg!! AnneK:-)

    SvarSlett
  6. Hei hei, kom tilfeldigvis over bloggen din, og sitter og gliser fra øre til øre. Du skriver godt og treffende, og sjøl om jeg opprinnelig er utvandret søring er jeg stadig like forundret over all klaginga på snøfallet der sør. I år er det jaggu såvidt vi har fått plenen dekket her nord, og nå regner den altså bort igjen *snufs*.
    Jeg legger deg til blogglista mi, håper det er greit. Og så håper jeg spysjuka er på retretten. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Morsomt!!! Ja da tørr iallefall ikke jeg klage, med minus 7, helt totalt utrolig uvanlig.... Men sole skinner fra blå himmel her, selv om vinden er kald, og datteren klager på at jeg tvinger henne til å ta på en sweat shirt.

    Jeg liker egentlig denne kjølen jeg, selv om det står om livet for Hawaiiroser og lime tre, føles nesten som hjemme i Norge! Ha en fin helg der nore!

    SvarSlett
  8. Klager ikke jeg! Her er 10 kuldegrader, strålende sol og knirk under skoene. Og det er ikke ofte her i Stavanger. Men jeg har min ungdomstid i Alta og minner om kjæresteturer i 25 kuldegrader. Det er kanskje derfor jeg syns det er så flott. Vannene her har fryst til, og de er fulle av folk som koser seg og syns det er fantastisk. Dette er da mye bedre enn varmegrader, regnmørke og svarte gater! Ha fortsatt en flott helg1

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!