tirsdag 31. mars 2009

VOLLEN

Hva gjør man en deilig søndag formiddag når butikkene er stengt og ingen tid skal gå til spille? Jo, da tar man leiebilen og ruser avgårde til Vollen i Asker for der er det åpent på en søndag. Bakeriet må vente, for det stenger først kl. 1700, mens butikkene er "bare" er åpne til kl. 1600. Der er mye spennende for øyet og ganen på Vollen.

Hebbe Lilles GALLERI ligger også på Vollen. Der har kunstneren Øivind Jorfald sin utstilling, og der kjøpte jeg en gang et bilde som heter "Harr-fiske", Bildene har mye humor i seg og jeg oppdager stadig nye ting. Denne gangen fikk jeg med meg et kunstverk som heter "Jazz-tre", som viser et tre fullt av musikere. Jeg ble så glad da jeg åpnet kofferten i natt og så bildet som lå aller øverst, og jeg gleder meg til å finne en fin plass til det når huset blir ferdig.


Her inne var det mye rart. Jeg fikk med meg noen kjøkkenredskaper og kjøkkenhåndklær, det er slike ting jeg trenger mest nå....


Det er fint å sitte på Bakeriet og se ut over Nesoddlandet. Vrir man hodet litt mot venstre, ser man inn til hovedstaden. Det hvite på bildet er SNØ!!!

3 kommentarer:

  1. Jeg har aldri vært på Vollen på en søndag. Kanskje ikke en hverdag heller. Skal jammen be broder'n ta meg med dit neste gang jeg besøker han i Asker!

    SvarSlett
  2. Denne lille perlen er i gangavstand fra mitt barndomshjem. Dengang da var Vollen ingen perle, bare et skummelt veikryss.

    SvarSlett
  3. Så trivelig, jeg er oppvokst i Asker:)
    Vollen var dit vi reiste for å bade...

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!