søndag 15. mars 2009

BLØT SYBOKS

Midtstill

Enda flere bløte sybokser har blitt til i løpet av dagen. Jeg har tatt bildet ut gjennom vinduet slik at alle der sør ser hvordan snøen utenfor vinduet krymper for hver eneste dag som går. Samtidig gleder jeg meg over snøklokkene som blomstrer i hagen der hjemme. Der det i stor stil bygges hus for tida. Nye vinduer kommer i løpet av uka, 5 mann er i arbeid inne og ute. Badet er flislagt, takene er ferdig, to vegger i stua er panelt og skjevheter i huset fra 1947 er rettet opp. Jeg kom på her om dagen at jeg enda ikke har bestilt kraner og dusjvegger og elektriske artikler og sånt. Sånn er det når man har tusen tanker i hodet samtidig.

Jeg er søndagslat og koser meg med capuchino og brødskive med Fransk Brie på. Mmmm.
Innimellom pakker jeg ut, registrerer og pakker inn kopper og kar som har blitt gjort rent. Og når jeg blir lei og må ha en pause, da syr jeg! Nesen min lukter brann av og til, og noe blir derfor sortert ut. Jeg har til nå registrert 12 kasser og har 14 igjen. Det må være en genistrek å klare å legge en kopp fra ett servise i hver kasse. Jeg har flyttet noen ganger i livet, og alltid har alt fra ett servise ligget i samme kasse. Med ped.lærer sa en gang at jeg hadde systemangst. Jeg har aldri forstått hva hun mente med det, FOR JEG VIL HA SYSTEM - nemlig!!

1 kommentar:

  1. Så flotte de syboksene var! Ble så glad av fargevalget ditt :)
    Skjønner at det er terapi å sy innimellom rensing, registrering og pakking. Samtidig som hodet er fullt av tusen tanker og enkelte ting bare blir glemt ... Er det sikkert godt for sjelen å se at huset ditt "gjennoppstår" og at om ikke så altfor lenge får du ditt system igjen.
    Jeg er systemfreak sier mine kollegaer (mon tro hva de mener egentlig, kan de være misunnelig?!), selv mener jeg at det å ha oversikt er et nødvendig onde!
    Ønsker deg en god late søndag ;)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!