torsdag 19. mars 2009

VÅR?


Jeg biller meg inn at våren er i anmarsj, eller tar jeg sørgelig feil - igjen?! Bildet over ble tatt den dagen det var vinter. Nå har alle himmelens sluser åpnet seg, og det blåser stiv kuling - minst. "Han kjem me'an" sier vi her. Jeg er glad jeg er innendørs, at vi har fyrt med kull i svartovnen, og at det er mørkt så vi ikke ser elendigheten, vi hører den kun. Det knaker og braker og river i dette feriehuset fra attenhundretallet. Eller "har han spakt han?". Egentlig sitter jeg bare her og filosoferer og gruer til morgendagens blåbytur nr. 20 dette året. Jeg roterer som en snørelaus jarstein for tiden og kommer stadig vekk på noe som må ordnes og fikses og tas stilling til. Og til alle som følger bloggen jevnlig, kan jeg si at jeg nå er FERDIG med gjennomgangen og registreringen av 26 kartonger kopper og kar. FERDIG!!! Jeg fant et knust glass til i dag, og det var ikke et hvilket som helst glass.
Dagen i dag bød ellers på plagsom månedlig blodprøvetaking. Sånn er det bare når man sliter med at stoffskiftet er ALTFOR lavt. Elisabeth inviterte imidlertid på frokost med egg etter bløggingen. Hun er snill, hun, og fantastisk flink med smykker og kort og slike ting som også jeg har lyst til å holde på med.

3 kommentarer:

  1. Så bra at du er ferdig med registreringa! Godt jobba!!
    Været, ja! Det var slett ikke bra i går, fristet ikke til den planlagte og etterlengta hytteturen. Men i dag er det bedre ...
    God helg! Take care!

    SvarSlett
  2. Hei igjen.Nå er det lenge siden jeg kikket innom.Av og til ramler det bare ut at man likte å lese den spesielle bloggen.Men nå ser du nå har jeg funnet deg igjen og nå kommer jeg til å linke til deg.Du serverer de herlige nordnorske uttrykkene som jeg vokste opp med. Desverre er det som oftest bortkastet å ta dem frem til daglig her jeg bor.
    Flotte bilder og skildringer har du også.
    Ønsker deg ei fin uke.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Måtte nett innom og kommentere den superfine kuveska i ditt forrige innlegg.
    Aldeles praktfull er den!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!