torsdag 12. mars 2009

BLØT SYBOKS






Lise Bergene har laget et flott mønster til bløt syboks. Jeg har noen på gang, og her er tre stykker sydd ferdig i en fei. Det er lurt å ha strikkepinnene oppi disse, en med trepinner og en med metallpinner, en til tykke pinner og en til tynne pinner. Lærere kan jo ha fargeblyantene sine oppi. En liten syboks egner seg utmerket til dupeditter som usb-penner o.l. De ligger ellers og flyter i veska, lommene eller sekken.
Allerede er jeg lei av å registrere innbo som jeg endelig har fått tilbake, og da er det godt å avreagere gjennom noen "kilometer" med tråd. Etter å ha gått gjennom seks flyttekasser, har jeg funnet ett knust glass med stett og noe som fortsatt lukter sot.
Jeg har ca. 20 kasser til som jeg må gå gjennom. "Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi, hvor er munnspillet mitt med fire toner i, hvor er Jespers hatt, hvor er ditt og datt.... jeg er sikker på jeg hadde det "i går"..."

5 kommentarer:

  1. Åh de var fine! Artig kattestoff der foran.
    Håper du finner munnspillet ditt med fire toner i :)) ikke så artig når tingene ikke er der de skal være.

    SvarSlett
  2. De var kjempesøte. Nydelige farger også.

    Jeg føler virkelig med deg. Brann har alltid stått for meg som noe av det værste som kan skje. Det må være helt hjerteskjærende. Godt at du greier å "sy deg i fra det" innimellom.

    SvarSlett
  3. Selger du eller gir du bort? Kombinasjonen av stoff minner meg litt om den "fæle" kjolen jeg kjøpte meg i høst (har bloget den) ... He he

    Når regner du med å kunne flytte heim igjen?

    SvarSlett
  4. Var de "fæle", Birth? Jeg både selger og gir bort. Du har ikke vært på Kaffekroken vår! Der selger vi mye rart. Kaffe og vafler også! Åpent alle lørdager. Dere skulle bestilt billett til konserten med Mariann Aas Hansen og musikkforeningen på selveste palmelørdag. Det er årets happening hos oss - og om ikke det er nok, så får dere samme konsert på Edderkoppen i Oslo lørdag 25. april.
    Når jeg får flytte hjem? Den som det hadde visst. Badet er flislagt, takene er lagt, til tider 5 mann i aktivitet. Om et par måneder, kanskje. Har vanvittig mye å ta stilling til - og dyrt blir det på grunn av "når vi først gjør det..." Fasaden blir fin, tror jeg, men det blir ett gammelt og ett nytt hus. Gammelt nede, nytt oppe - i trappen skjønner man at det har skjedd en utvikling......

    SvarSlett
  5. Det er noe som kalles "styggpent"; sånn som den kjolen min. Jeg er vel ikke så begeistra for ting hvor flere typer mønster er satt sammen. Liker vel bedre det enkle, tror jeg. Jeg har kikket igjen og igjen på disse syboksene dine, og må si at de er fargerike og flotte! Artige! :-)

    Du må ikke jobbe deg ihjel med det huset. Pass på å ta vare på deg sjøl hver dag. Gi deg sjøl massasje over hele kroppen, ligg i badekaret, pust, lytt til avspennende musikk (har du forresten prøvd de avspennings-cdene jeg sendte deg for lenge siden?)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!