tirsdag 17. mars 2009

HUSBYGGING



Fliser er et spennende materiale. Disse grå flisene er bestilt til henholdsvis kjøkkenet (venstre) og stua (høyre). De er 30 x 60 cm. Badet er ferdig flislagt og fuget, både vegger og gulv har fått fliser. Det ble skikkelig fint!

Ser man det, ser man det: Et nytt kjøkkenvindu er satt inn. Opprinnelig var vinduet delt i to. Senere kom det kjedelige husmorvinduet helt uten sprosser, og nå er det delt i fire. Forandring fryder, og jeg er spent på hvilket vindu som blir skiftet i morgen.


Jeg ble møtt av en diger plankehaug da jeg kom for å bivåne utviklingen i Kleivan. Nesten hele røstveggen var borte. Rundt plankehaugen finner vi rester av vinterens snø, gammelt gress, lassbrått fra det gamle kjøkkenvinduet og mengder med snøklokker. Styggpent må man vel si at det er.


Og her er stillaset på røstveggen og på baksiden av huset. Jeg er glad jeg slipper å klatre opp der. Hvor jeg er lei av å være ufb (uten fast bopel). Men trøsten er likevel at det går saaaaakte fremover.

3 kommentarer:

  1. Jeg føler med deg! Tenk for en lettelse når du kan flytte inn i eget hus! Klem!

    SvarSlett
  2. Snart,snart er det over! Gled deg over alle framskrit, du :)

    SvarSlett
  3. Hei for en koselig blogg du har... =D
    er på utkikk etter fliser som passer til parketten vi har i stua .... syns den lyse flisa du har valgt gikk i samme tonene som parketten vår..
    kunne jeg være så "frekk" å spørre hvor dere kjøpte dem å hva di heter? =D
    mvh Therese

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!