søndag 29. mars 2009

WELCOME TO WINTER WONDERLAND

"Welcome to winter wonderland" sto det på en sms etter at flyet hadde landet på Gardermoen. Jeg har jo hørt disse søringene klage på årets vinter. Jeg har jo bodd her nede og vet jo at når søringene sier at været er "surt", ja, da er det sånn ca. sommer i Nord-Norge. Derfor tok jeg truslene om vinter med en klype salt. Vi har jo allerede sett snøklokker hjemme hos oss! For første gang i mitt liv har jeg leid bil, og jeg har allerede rånet rundt i Oslos gater på jakt etter parkeringsplass. Min mor sa for mange år siden "æ lika kje at du fer å kjør i Oslo". Hun skulle bare visst!!

Bærums Verk er vel verd et besøk. Det er et sted der man blir inspirert og får ideer, der man får skuldrene ned og kjenner roen sige innpå en. Noen kroner fattigere blir man, men mange opplevelser rikere. Jeg nyter stillheten mellom de gamle husene, spiser lunsj med en venninne og tilbringer minst en time på Lappemakeriet, for der er det godt å være.

Jeg må nok gi disse søringene rett! Det er fortsatt full vinter, skjønt i dag skinner solen fra skyfri himmel og det drypper fra taket. Jeg må snart ut.....

1 kommentar:

  1. Pussig at det er så til de grader forskjell "der sør". Skulle gjerne fått ned skuldran og tømt litt av innholdet i pengeboka på Bærums Verk.
    Mor di va ei klok dame, det forstår seg! Kos deg ;)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!