søndag 25. januar 2009

ÅRETS ÅTTENDE BLÅBYTUR


Etter mange runder på XL-Bygg, Byggmakker og Flisekompaniet, kjentes det godt å kunne lande på Narvesen og på Husfliden for helgens høydepunkt: LØRDAGSGODTER! Her er noe for enhver smak. Jeg har imildlertid lært å moderere meg, ja-ja, ta nå ikke munnen for full, frøken Dings, du ha'kke tid nå når du restaurerer hus! Men jeg mangler jo lyst garn til noen Bosniatøfler, og de lyse, tandre stoffene klarte jeg nok ikke å bare gå forbi. Påskelektyre har inntatt Narvesen. Nå skal det syes påskeharer - etter hvert.



Jeg kjører til Blåbyen kun når jeg må. På en dag som denne opplevdes turen som å kjøre i et maleri. Her er Jennestad Handelsgård i vinterprakt. Det hvite er SNØ. Slike hvite ting har vi ikke i vår egen bygd.


Hvis noen spekulerer hvor dette bildet er tatt, så er det i Ryggedalen, mot Nord-Rygge. Blått og vakkert!

6 kommentarer:

  1. Håper du ble godt mottatt på Flisekompaniet. Mine barnebarns mor jobber der :-)

    SvarSlett
  2. Jeg ble særdeles godt mottatt. Jeg glemte meg helt bort, hadde ikke sett på klokken på flere timer, og jeg tror de to hyggelige damene som var der forståelig nok hadde lyst til å komme seg hjem. Jeg skal tilbake førstkommende torsdag i folkelig tid. Hils henne, hvem enn av de to det var.

    SvarSlett
  3. Nydelig bilde av Jennestad Handelsgård. Den har jeg hørt mange historier fra, der hadde min svigerfar (71) sin første jobb som handelsbetjent. Han var da 15 år. Jeg tillater meg å vise han bildet, det vil være en solid oppmuntring for en "sunbrøtn" giktkropp.
    Lykke til med byggeprosjektet ditt og takk for at du deler med oss.

    SvarSlett
  4. Veldig vakre utebilder! Håper det gikk bra med alt i den blå byen! klem

    SvarSlett
  5. Noe så utrolig fint:)

    SvarSlett
  6. Bildet er tatt i retning av Nordrygge,
    men det er Sørrygge som er avbildet.
    Fint bilde :) i allefall!
    Hilsen Tove.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!