tirsdag 20. januar 2009

JULEBESØK


Jeg hadde tenkt å innta horisontalen foran TV-appraratet i går kveld. Jeg hadde tenkt å gasse meg med restene av egen julemat, kaffe og strikketøy. Det er hardt å være på topp. I stedet ble jeg invitert i julebesøk til noen som enda har jula intakt, juletreet på plass og julemat på alle fat. Der fantes alle slagene som jeg ikke hadde, men som jeg bruker å ha. Det ble ikke tenkt mye på blodsukker og vekt. Fylte kjeks, karamellpudding, suksessterte og andre gode saker gikk ned på høykant etterfulgt av lekre rundstykker. Stinn av mat dro jeg hjem og prøvde å sove...


Ettersom det var julebesøk jeg var invitert i, og siden jeg kunne ha med strikketøy, måtte jeg finne frem "my Christmas Tote", kjøpt på Nille for en billig penge. Vottene ble ferdige med tomler, tvinnet snor og alt, og får i skrivende stund en runde i vaskemaskinen. De er strikket i Alaska fra Garnstudio, kjøpt på Hverdagsliv .
Det blå garnet skal bli til rutete tøfler. Det er på tide å bruke opp noe Finull og PT 2.



Et så vakkert pyntet juletre har jeg ikke sett siden jeg var i PARIS på 90-tallet en gang. I Paris var trærne pyntet på spesielle måter. De var ryddige og lekre, enten med sløyfer eller kuler eller stjerner eller hjerter. Aldri et vilt kaos med all slags pynt og fjas. På en garnbutikk (genserbutikk) var treet pyntet med miniatyrgensere. Et annet sted var treet oversprøytet med kunstig snø, og på bakken under treet var det nyutsprungne Stemorsblomster! Dette treet har mye gammel pynt. Jeg fant fugler, slike som min mormor hadde og vakre kuler. Siden de fleste lesere av bloggen er ferdig med jula og vel så det, så skal jeg ikke mase mer om den; jeg vil bare vise at juletrærne spirer i stuene hos folk i Vesterålen!


2 kommentarer:

  1. Ja,ja, jula varer helt til påske...Høres ut som du hadde en hyggelig kveld! En kan jo ikke kaste all den gode julematen,heller.

    SvarSlett
  2. Men det er ikke særlig lurt å putte julematen i magen på meg. Jeg har det så travelt om dagen, så jeg rekker knapt å spise. Kanskje jeg ikke skulle tenke så mye på dette. Kanskje jeg ikke skulle ha så dårlig samvittiget??
    Takk for rask tilbakemelding. Jeg blogger ivei og kommer meg altfor sent i seng. I morgen skal jeg studere kjøkkenkataloger og lære barn å skrive ord med to lyder (få, ta, gå, se osv...) og å telle med to om gangen og ti om gangen. Artig!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!