søndag 15. mai 2011

LITT AV HVERT


Her ser dere min nye symaskin! Nei, spøk til side, jeg har ingen ny symaskin. Jeg kom til å tenke på sangen "Josefin" - ..."det eneste hun eide var en gammel symaskin, symaskin skin skin...". Joda, jeg har vært der - eller i alle fall nesten der. Det er utrolig hva man kan få til bare man har en symaskin. Jeg sliter nå på min tredje. Den første, en orange Husquarna, var helt utslitt da jeg fikk 500 kroner i innbytte for den. Maskinen på bildet fant jeg i boet etter min far. Han samlet på alt mulig. Dette er en Grover & Backe og den står nå i peisestua i hjørneskapet  som jeg arvet etter min mormor.


Jeg har sydd noen pennal som skal passe til gutter. Her er to av dem, tre til er på gang. Hestejenter trenger også pennal. Bordet er arv  etter mormor, nuperellene har min mor slått.



Her er vidunderet jeg til vanlig syr på. Den er anno 2005, så det er vel snart på tide å tenke på en ny maskin. Jeg er fortsatt fornøyd med den. Og nå inviterer jeg dere inn på syrommet. Der kan det se ut som et vanvittig kaos, men der er SYSTEM, må vite. Jeg har bokser og skuffer og mapper og kurver for ALT! Det meste er merket, til og med. Jeg har til og med snekret hyller på de fleste steder. Gudrun har gått til anskaffelse av elektrisk skrumaskin!



... og så har hun blanke vinduer! Hun har nemlig også fått seg JIF VINDUSSYSTEM. Alle husets vinduer har fått en omgang med klut og nal i formiddag. Utsikten til nyutprungen bjørk ble klar og fin!


Sa jeg system? Vel.... system i galskapen er det nok. I natt laget jeg konfirmasjonskort. Det er konfirmasjon i bygda i dag, blant dem en fjern slektninger og et par fra nabolaget. Det er "mine" elever som står for presten!

5 kommentarer:

  1. Hei!!! Nå har jeg blitt 50, og foreløpig føles det fint! det var stas med stor fest. slike milepæler er en fin anledning til å lage fest, og bringe folk sammen!! mannen min jobber ikke i bank, men Telnor så han bruker mye skjorter. :-)). Men han har noen færre nå!? han har også en pen slipssamling som står for tur.......Ha en fin søndags ettermiddag! Syrommet ditt ser helt strøkent ut!! AnneK:-)

    SvarSlett
  2. Kor kreativ du e, Gudrun ;)
    Kjæmpeflott d du laga ;)

    SvarSlett
  3. Så fine kort du har laga. Vert nok glade desse konfirmantane. KJekt å sjå syrommet ditt. Der var det mykje, godt å ha system i rotet.

    SvarSlett
  4. Så morsomt å se hvordan systemet ditt er:) Vi har alle hvert vårt system..... Tror ikke det er like enkelt for andre å finne frem i mitt system, men jeg vet da hvordan mitt fungerer så jeg finner som regel frem i det. System i rotet, kaller jeg det;p Du er da så allsidig, og disse kortene er kjempeflotte. Håper bare at dem som får dem vet å sette pris på dem:) Fortsatt god søndag til deg der oppe i nord:) Ønsker deg samtidig en riktig flott 17.mai:)) Klem :D

    SvarSlett
  5. Så masse flott du syr, og nupperellene som moren din har laget er bare lekre!
    Jeg har likens tråsnellestetiv som deg.
    Synes du har bra orden, jeg har også masse og holde styr på.. holder på med litt for mye.
    Ønsker deg en flott 17.mai! : )

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!