søndag 1. mai 2011

FALL I STAVER


Fall i staver står det på mønsteret jeg nå har funnet frem. Dette blir mitt utendørs sommerarbeid. Jeg har nemlig også hentet alt jeg har av Finull og Pt2 garn i lyse eller skarpe farger og har satt igang med å hekle oldemorruter eller hva det nå heter. Man hekler staver og luftmasker kun. En kan også falle i staver over det fine været vi har fått på den første maidagen. Mine to eldste, som begge ble født i Bergen på henholdsvis 4. og 6. mai, kom til verden på nydelige maidager. Det er deilig at vi kan ha sånne dager i Nord-Norge også.


Hagemøblene er på plass på den øverste terassen også, og her vandrer jeg nokså avkledt mellom stua og ulike gjøremål ute. Jeg retter en tekst og hekler en rute eller to, og på den måten får jeg unna både det jeg må og det jeg har lyst til. Utsikten viser at bjørketrærne som alle besøkende vil ha bort (på grunn av utsikten) enda ikke har blitt grønne, men det er god sprett i dem, jeg HAR sjekket!


Jeg har funnet roen med kaffe i et Green Gate-krus i stolen til venstre. Det ser ikke ut som om jeg gjør noe som helst, men bildet ble tatt FØR jeg hentet ut rotet mitt. Sommerduken er også på plass.

7 kommentarer:

  1. Ka for nåkka fint ska du lag a lappan:)
    Har lenge hatt lyst å hekle lapper av alt restgarnet mitt, men en umulig albue setter en stopper for det!!

    SvarSlett
  2. Nydelige farger på garnet,
    og flott vårsteming hos deg.
    Ønsker deg vakre maidager! Klem : )

    SvarSlett
  3. Hei!! Jeg har sansen for fargerike bestemorruter!! Har du tenkt på at du kan hekle dem sammen?? Da slipper du det helt til slutt!! Hvis du lurer på hvordan, sjekk ut Attic24!! Så bra du har fått litt sol og varme!! Hilsen AnneKari:-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen!! Sjekk ut dette! Det er faktisk veldig lurt!!http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html AnneK:-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk, AnneKari! Skal sjekke når jeg kommer hjem i dag med 54 nynorsktentamener i veska. Uææææææææ!

    SvarSlett
  6. Nydelige lapper. Skal bli spennende å se hva du kommer til å lage. Kansje jeg skal prøve meg på noen lapper igjen jeg også. Fikk desverre senebetennelse sist. Ha en super uke!

    SvarSlett
  7. Lapper og en god dose fantasi er en uslåelig kombinasjon. God tur videre med "stavringa" di :-)

    Jeg satt inne hele denne nydelige helga. Seminar med korpset og Eidsfjord blandakor. Vi skal ha tøff 80-tallskonsert i Sildpollen 27. mai.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!