lørdag 28. mai 2011

BYEN VED VÅGSFJORDEN


Nå er vi i byen ved Vågsfjorden, byen på Norges største øy, oljebyen i nord, byen jeg bodde i fra 1981 - 1989, byen jeg ble glad i, byen jeg la igjen noen røtter i, byen jeg skaffet meg verdifull arbeidserfaring i, byen vi bygde hus i. Denne listen kan gjøres kjempelang... Jeg liker godt å komme hit, treffe venner og gå på kafe. I dag er vi her for å høre GITARKAMERATENE. Jeg var på forrige konsert i 1994, jeg hørte Lillebjørn i 1970 på Svolvær Gymnas, Øystein Sunde i studentersamfunnet da jeg jobbet på NTH i Trondheim i 1974, Jan Eggum på Rock kafe i Bodø en gang på nittitallet, og Halvdan Sivertsen har jeg vært på konsert med flere ganger. Å høre disse i samspill er en opplevelse som man ikke bør gå glipp av.


Shopping må til når man endelig kommer seg til en by. Jeg har ikke kjøpt stoffer (tøy), jeg har ikke kjøpt garn!!


Utsikten fra hotellet er slett ikke verst. Byen har ett høyhus - punkthuset - som ikke akkurat er vakkert i en småby på denne størrelsen.


På et kulturhushotell må der være tangenter på sengeteppet, især når ærendet er en flott konsert.


Og så bygges det leiligheter på kaikanten i enhver by med utsikt utover havet. I det fjerne og midt i bildet er Trondenes kirke. Om en klokketime er det konsert. Jeg greier knapt å vente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!