lørdag 8. august 2009

UNO CERVEZA, POR FAVOR

STEINKJERRINGA har vært i Spania - i Malaga - i Benajarafe, pytt pytt. I går kveld landet Steinkjerrringa på norsk jord etter en hel uke på Costa del Sol - Solkysten, brun og fager og fylt av nye inntrykk. Svineinfluensaen kom ikke der, skjønt voldsomme advarsler på VGs forside dagen før vi reiste. Varmt var det, den varmeste dagen var det 36 grader.
Vi besøkte to kirker. Denne glassmosaikken fant vi i Torres del Mar.

Strendene i Nerja er delt inn i mindre strender med klipper mellom. Her var det godt å ta seg en dukkert. Steinkjerringa kan ikke svømme, så hun måtte kjøpe seg "svømmepølse". Kjerringer laget av stein synker nemlig når hun kommer i vann, og da hjelper det med en svømmepølse. Skjønt kjerringa sank ved et par anledninger, men uten å få panikk denne gangen. Nå er det sikkert noen som lurer på hvorfor Steinkjerringa ikke kan svømme. Hun har aldri lært det! De hadde ikke basseng da hun vokste opp, og i havet var det altfor kaldt, må vite....


Kjerringene lå ikke på stranden og slanget seg hele tiden. Det ble også tid til litt shopping. I denne butikken i Nerja hadde de kun hvite klær. Hvitt kan Steinkjerringa like..



Og så måtte man leske ganen med Uno Cerveza, mens svetten rant og brillene fikk hvile..




Denne skjønne planten heter Bogenvilla. Kan hende det kommer flere bilder av den etter hvert.

Og her er det at Steinkjerringa prøver seg på ryggsvømming, mens de gode hjelperne passer på at hun ikke synker...

Steinkjerringa fikk dilla på Berenjena con Miel. Det er rett og slett aubergine med en spesiell honning. Dette glasset fikk Steinkjerringa kjøpe på en fin restaurant, så nå blir det Tapas-mat hjemme i Kleivan og innflytterfest, kanskje. Gled dere, damer!!

Det hendte ikke så sjelden at det ble Vino Blanco til Tapasen. Det kan det bli i Kleivan også.

Steinkjerringa er ikke spesielt glad i Cerveza, men når gradestokken bikker over tjue grader, så kan det være godt å leske seg med alle slags dråper. Det Steinkjerringa ikke kan være foruten, er som alle vet, strikketøyet. Det ble til noen mobiletui og noen luer. Nå er Steinkjerringa landet i Bærum, og her er det lappebutikker, opptil flere... Steinkjerringa trenger ikke verken stoffer eller garn, men hvem vet om hun ikke nå må kjøpe seg en bag for å få alt med hjem igjen..

9 kommentarer:

  1. Og slik som jeser dette så har du hatt en fin tur, cerveza eller ikke, svømming eler ikke. Jeg leser om deilig temperatur, avslapping, shopping, gode venner. Jo dette kunne jeg også tenkt meg; vel unnt!

    SvarSlett
  2. Ja den svineinfluensaen.... Vi har også sett lite til den.
    Cerveza er jo godt da, men strikking i varmen...?
    Det blir litt for mye "svette fingrer" for meg.

    SvarSlett
  3. Herlig repotasje. Ser at du har hatt det bra i varmen. Det er ikke litt varmt med strikketøy?
    Ha en fin uke :0)

    SvarSlett
  4. Koseleg tur du har hatt, ser det ut for. Forstår godt at du hadde med strkketøy, eg, ingenting som er meir avslappande enn å strikke!
    Eg har også besøkt ein spansk by som heiter Nerja i sommar, men den ligg langt nord i landet, i Castilla y Leon:)

    SvarSlett
  5. Hola! Ser ut som du har hatt ein flott tur. No er eg heilt sikker på at det var ein særs dårleg ide at vi i år valde å avstå frå å reise til Spania. :)

    SvarSlett
  6. Trodde jeg hadde ønsket deg velkommen tilbake, men det ser ikke sånn ut. Kanskje kommentaren sitter fast i tunellen ....
    Velkommen heim igjen!! Det høres ut som du har hatt bare gode opplevelser.
    Litt problematisk å ha med symaskinen på ferie, så strikketøy synes jeg passer perfekt ;-)

    SvarSlett
  7. Ser ut som du også har hatt en fin, varm og avslappende ferie.
    Frisk og opplagt antar jeg, så nå stikker jeg innom for å gi deg et puff i retning av Margeritter. Det mønsteret som du har liggende..
    Jeg gleder meg til å se din variant. Kos deg, og takk for hilsen på bloggen min ;O)

    SvarSlett
  8. Takk for alle koselige kommentarer. Jeg er ikke kommet hjem enda. Nå besøker jeg slekt og venner på Nesodden og i Bærum, fyller begeret til randen og besøker Panduro og Lappemakeriet og Steffens og klesbutikker og kafeer. Sandvika storsenter har nattåpent på torsdag. Det kunne ikke passe bedre. Men aller gleder jeg meg til et par timer på Kathrines Quiltestue.

    SvarSlett
  9. Hei, Steinkjerringa!
    Fin feriereportasje. Artig å se deg i stein, også!
    Hamstring, flott å se at det ikke bare er jeg som lider av det. Det er jo humørpille nummer en, tror det kommer av at kvinnfolk er samlere fra steinalderen av...

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!