lørdag 15. august 2009

Det er servert!

Disse to skjønne damene har jeg kjent hele livet - ja, helt siden de ble født! Bente og Bodil er søstre, og de er like skjønne inni som utenpå. Her ser det ut som om de haiker, men de venter på en viktig gjest. I hånden har Bente et brett, på brettet en duk, på duken et glass, i glasset hvitvin, i hvitvinen tre bringebær. For en velkomst jeg fikk! Dette kunne Steinkjerringa også like.
En eneste gang i livet har jeg plukket et modent eple fra et tre. Det skjedde i en hage i Hardanger under en befaring i en rettssak i Gulating lagmannsrett. Der var jeg noe så viktig som protokollfører, dvs. at jeg reiste rundt med lagdommerne fra Måløy i nord til Egersund i sør og holdt rettssaker. Det var da jeg var ung og lovende.... Saken gjaldt veirett over eiendommen, Jeg fortalte bonden at jeg kom fra Nord-Norge og aldri hadde sett et epletre i mitt liv. Vi begynte å prate og da viste det seg at hans kones famile stammet fra samme sted som meg, og ikke nok med det. Kona var kusina til min fars fetter!! Verden er noen ganger veldig liten.
Denne stolen er nok merket av tidens tann, men du verden, den inviterer til pledd og god bok! Stolen fant jeg i Karis hage.
Vi vandret langs Akerselva forrige søndag, og jeg er stadig vekk på jakt etter gode motiver.
Og så er det kun få dager igjen til jul. Det minner meg om at det er på tide å begynne å sy juleting i tilfelle det dukker opp en julemesse eller tre. Best å være føre var... Her er jeg på Julehuset i Drøbak.
Og i Drøbak bor Ebba, og hun har utstilling på et av Galleriene der. Ebba er smykkedesigner. Hun er kjempeflink og VELDIG kreativ. Du finner link til henne til venstre på siden min.
Jeg trenger vel ikke å fortelle at jeg var på alle quiltebutikker. Nå er det jammen artig å komme både til Lappemakeriet, til Kathrines Quiltestue og til Steffens. Jeg er nemlig "kjendis" på de stedene. I neste innlegg skal jeg vise hva jeg har kjøpt.

7 kommentarer:

  1. så koselig innlegg du viser....ha en fin søndag

    SvarSlett
  2. Å, no vart det nesten julestemning her....julehuset har eg vore på ein gong for veldig lenge sidan. Eg òg er begynt å tenkje på julemesseproduksjon......må starte no, for mangt anna må gjerast innimellom.
    Ha ein god sundag!

    SvarSlett
  3. Du har hatt en fin tur, ser jeg! Gleder meg til å se hva du har kjøpt!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Det ser ut for at du har hatt en innholdsrik og trivelig tur. Artig for oss å få et innblikk. Det skal bli kjekt å se hva du har kjøpt;))

    SvarSlett
  5. Høres ut som om du har hatt en flott tur. Spennende å se hva du fikk med deg hjem:-)

    SvarSlett
  6. Hei!To glade damer der ja.
    Spennende på tur,skal snart på årets helgetur
    med quilteklubben å det er helt toppers.
    Ha en fin uke!Linda :))

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Så spennende at du har tatt bilde av noen av smykkene mine på galleriet.Gleder meg til innflytnings-fest hos deg i høst.Godklem.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!