mandag 24. august 2009

EVENTYRKOMMUNEN

Hvem som er sprøest her ute i havgapet, ja, det vet ikke jeg, men det er nokså sprøtt å få meg til å stå opp kl. 0600 om morgenen fordi jeg er så pr.kåt at jeg må ut når NRK Fjernsynet er i bygda. Nå er saken den at en kar som gikk i klassen under meg på realskolen allerede er pensjonist og har sin siste tur fra Tromsø til Oslo i morgen tidlig som flyver i SAS. Det har fått hele kommunen til å gå av skaftet, for Børre har nemlig fått lov til å vise passasjerene hjemkommunen ved å fly lavt inn gjennom fjordene her. Og ordfører Sture har bedt om godt vær, for å sette det litt på spissen. Her er det som står å lese på Bø kommunes hjemmesider:

Hastevedtak fra ordfører i Bø

Noen ganger er det viktig å fatte vedtak i viktige saker utenom de vanlige valgte organer. Ordfører Sture Pedersen har denne gang valgt å bruke sin delegasjon etter Kommunelovens § 9, pkt. 5b, 3. ledd. Dette gjør jeg kun i særlig viktige saker, sier ordfører.

Ordfører Sture Pedersen er opptatt av at viktige beslutninger ikke stopper opp pga. for lang tid mellom politiske møter.
"Enkelte ganger må ting skje fort, og kan ikke vente" sier ordfører før han haster videre til annet gjøremål.
Les vedtaket her

Avtroppende rådmann Arne Kvensjø er glad for at han på slutten av sin rådmannsperiode fikk anledning til å være med på dette vedtaket. "klart fremtidsrettet" sier Kvensjø

Også påtroppende rådmann Merethe Skille er fornøyd med vedtaket. "Dette bekrefter mitt inntrykk av at jeg kom til en kommune som ser fremover, og griper de muligheter som kommer" sier Skille.

SAS er selvfølgelig svært fornøyd med saksbehandling i Bø kommune, og fremhever ordførers raske initiativ og handlekraft

1 kommentar:

  1. Hei og takk for hyggelig kommentar!! Jeg var våken tidlig idag, og hørte om det på radio!! Ganske sprøtt egentlig!? Men morsomt. Har akkutat gått en tur, og det er så vakkert her, og fantastisk for en østlending å oppleve.... Men jeg har sett vinterstormen også.... Hilsen AnneK

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!