tirsdag 14. juli 2009

NATTERO OG KNAPPEGLEDE


God morgen, folkens! Hvilken dag det er? Jeg våknet i natt og oppdaget at jeg hadde et "maleri" utenfor soveromsvinduet. Vågen lå blikkstille, trærne rørte ikke på et eneste blad og fuglene kvitret på en samstemt melodi. Jeg ble stående der, og så tenkte jeg at dette må jeg feste til kameraet. Synd at bildet ikke blir ledsaget av lyd. Det var så fint... Det er deilige dager i nord nå. Den ene dagen etter den andre våkner vi opp til strålende sol og mer enn tjue grader. I dag ligger det et tåketeppe langs foten av Lofotveggen. Måtte den holde seg der og ikke komme veltende innover land her.

Jeg fikk noen knapper her om dagen. En dame som bor i Stathelle er på ferie her hver sommer, og for to år siden så hun at jeg hadde sydd et teppe med min mormors knapper (mormor var sydame). Hun ville så gjerne gi meg sine knapper. I fjor glemte hun dem, men i år hadde hun dem med nordover. Jeg måtte slå dem utover et brett og studere dem nøye. Du verden.. hun må ha hatt mange vakre bluser, Rakel.

5 kommentarer:

  1. Ikke noe som er som norsk natur! Jammen meg mange flotte knapper du har fått her ja:-)

    SvarSlett
  2. Knapper er skatter! Skal tro om alle synes det er spennende med knapper? Er det en jentegreie? Mamma sin knappeboks glemmer jeg aldri. Selve boksen glemmer jeg heller ikke; for den hadde det vært gotteri i! :-D

    SvarSlett
  3. Å, så herlige knapper, da!
    Jeg kan se - seks, sju, åtte perleknapper!
    Ja, vi fikk fire, fem shortsdager med over 20 grader! Herlig! Men nå har vi hgatt et par dager med litt sol om morgenen, så mørke skyer, vind og regnbyger. I morgen skulle det bli lavere temperaturer...

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar.
    Så heldig du var som fikk så mange knapper.
    Ha ei fin sommeruke.
    Klem Gry : )

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!