torsdag 16. juli 2009

FRA STOL TIL STOL


Mens noen mennesker vandrer fra hytte til hytte i sommerferien, vandrer jeg fra stol til stol. Jeg så meg rundt for litt siden, og oppdaget at jeg hadde EN aktivitet i hver stol i stua og en i to-seteren. Slik har jeg vandret i tre døgn nå - fra stol til stol. I den ene elektriske stol strikker jeg, vel og merke når den er ledig (!). I den andre elektriske stol bretter jeg klær, i den røde ørelappstolen leser jeg en fantastisk roman "Meg eier ingen" av den svenske forfatteren Åsa Linderborg. Det er en selvbiografisk roman som handler om oppveksten hennes alene sammen med en alkoholisert far. I toseteren sitter jeg med Apple MacBook Pro foran meg, må jo sjekke både mailer og Facebook og blogg sånn innimellom alt det andre jeg gjør. Ved spisebordet står symaskinen fremme. Jeg har sydd et teppe i rødt og hvitt i dag, og det ligger midt på golvet i "system", om noen få sømmer er det ferdig. Jeg har også skåret opp stoffer til AnnaKas toalettveske. Og jeg har tenkt å sy ikke mindre enn åtte stykker i en smell. Vesken på bildet er sydd av Randi Sand som bor i Bodø. Hankene er allerede ferdige. Jeg har jo fått meg vrengepinne - aner ikke hva den heter - så jeg kaller den det. "Easy Loop Turner" står det på posen, made in Japan. Et par stoler til er i bruk. Over en stol henger det to duker som skal vatteres, over en annen toppen til en løper. For sikkerhets skyld har jeg funnet frem ingredienser til en sjokoladekake og 96 skillingsboller og to kasser jordbær har funnet veien til fryseren. Mellom alt dette vandrer jeg fra stol til stol.

3 kommentarer:

  1. Lurer på om det var jobben som lærte oss dette, å ha noe å gjøre over alt, det blir aldri ei kjedelig stund. På jobben var det å gå fra elev til elev, og fra stasjon til stasjon...
    Men jeg må jo innrømme at det er blitt vanskeligere å administrere alle stasjonene mine her hjemme, hodet nekter å holde rede på alt, så jeg får meg en overraskelse i ny og ne... Jobben har jeg forlatt mye av den grunn, konsentrasjonen ble bare dårligere og dårligere! Nå MÅ jeg ikke huske, og livet er blitt bedre!

    SvarSlett
  2. Hi,
    I just wanted to say thank you for stopping by my blog and for the kind words.
    Hope you have a wonderful day,
    ~Karen~

    SvarSlett
  3. Hei på deg.Du er vel på retro-fest i kveld.Der blir det vel også vandring fra stol til stol.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!