mandag 6. juli 2009

FØRSTE HELGEN I JULI


Jeg har feriegjester. Kjempehyggelig! Jeg har arbeidsgjester! I dag har vi laget hyller i en bod, ryddet en annen bod og kommet på nye og kreative ideer til lure løsninger både inne og ute. Vi har vært på tur, spist på restaurant og rukket allverden. Denne karen gjør et lite forsøk på å herme etter Mannen fra havet. Den mest besøkte mannen i vår kommune har fått konkurranse.
Søndagsfrokost i "nytt hus". Om et par døgn sitter jeg alene ved bordet. Gjestene reiser og jeg blir alene igjen. Men - jeg hører nyss om at det kommer nye gjester om litt. Etter det reiser jeg til Malaga, kan hende...
Mammas gamle symaskin står godt på Museum Nord, avdeling Bø. Jeg skulle gjerne ha hatt den selv, men hvem kunne gjette at jeg skulle bli så veldig interessert i å sy. Noen år var det nemlig ikke håp for frøkenen. Hun var overhode ikke interessert i annet enn å brodere.
Jeg har kun to vinposer igjen. De er til salgs på Museet. Kanskje jeg må lage flere, kanskje er markedet mettet. Jeg har nok strikket over hundre.
Ikke verst at selveste Vesterålsgalleriet kommer på besøk og henger opp bilder. Det henger nå et nytt trykk over sofaen. Det er laget av selveste Karl Erik Harr. Mr. Hjelle hadde det med seg da han kom, og det henger allerede på veggen.
Til helgen laget jeg "Mansikkakakkua". Det er altså jordbærkake på finsk. Bunnen er laget av 250 g mandler, 250 g melis, 5 eggehviter, 1 ss hvetemel og 1 ts bakepulver. Oppå kaken er det hakkede jordbær med litt strøsukker over. Oppå der er det 2 fløtehus og kaken er pyntet med jordbær. Mmmmmm. Herlig! Men før kaken kom på bordet, fikk snekkerne klar beskjed om å rydde opp etter seg. Nokkkk er nokkkk!! Det er forresten nok med en k i nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!