søndag 4. mars 2012

SNYKLOKKAN E KOMMEN OPP


Vinterferien er over, den som ble tilbrakt horisontalt, og jeg har sydd min første mug rug.
Ingen skal se at det står GOD JUL på koppen, derfor står den feil vei.


Snøklokkene jeg skrøt av i et tidligere innlegg, er kommet opp over alt i hagen. Jeg ser også krokus som spirer..


Der er en og annen snøflekk rundt om, men det hindrer slett ikke snøklokkene å presse seg frem.


Sjura (skjæra) bygger reir på baksiden av huset. Kan hende dette er et reir fra i fjor. 
Og jeg har blekrosa roser i en nydelig vase fra Blås idé.

9 kommentarer:

  1. Stilig mugrug:) Ja, er det ikkje herleg når våren tittar fram over alt? Kos deg vidare med nye vårteikn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Har ca. 20 sånne brikker, så det blir ikke like morsomt å sy lukkekanter.. Jeg har "blomstret" i hagen i dag. Til og med småfuglene fikk mat. Så en kjøttmeis i rispsbuskene.

      Slett
  2. Så heldig du er! Her er det masse snø.. må nok vente 2 mnd til.
    Ha ei fin uke! : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet jo hvordan det kan være i Valnesfjord. Vi har gått mye på ski der. Ei fin uke til deg også!

      Slett
  3. Hei!! Mugrug er morro å lage!! Har du laga 20!! Imponerende........ Det ser ut som våren har kommet lengre hos deg enn her i Oslo!! Ha en fin kommende uke!!AnneK:-)

    SvarSlett
  4. 20 ja, 10 og 10 er like (angrer...). Golfstrømmen reiser forbi her, derfor er det alltid tidlig vår. Dere får nok sommervarmen først likevel. Ha ei trivelig uke, Anne Kari!

    SvarSlett
  5. Så kjekt å lese at dere også har begynt å merke våren.

    Mug-rug har jeg lenge tenkt å lage.
    Man tager jo bare hva man haver, og jeg har jo kjempemye rester.
    Takk for at du minnet meg på det, og ha en kjempefin uke!

    SvarSlett
  6. Fine bilder og vår i anmarsj.

    Men kva er Mugrug ? Har aldri høyrt namnet før.
    Er det kanskje noko du legg servietten i eller ?

    Eg er nok litt teit :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Mug rug er en liten kuvertbrikke der det er plass til et krus og kanskje en liten asjett til frokostbrødskiva... Du er ikke teit!! Du er kjempeklok som spør og er nysgjerrig når du ikke vet. Sånt liker jeg! Hilsen "frøken..." (he-he)...

      Slett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!