onsdag 21. mars 2012

SMÅSAKER


Fire litt store sminkepunger er ferdige. Jeg brukte AnnaKa sitt mønster (det med elefanten). 


Så har jeg gjort ferdig et fotballpennal til en fotballgutt eller -jente.


og et par bløte sybokser til damer som liker blomster


og en liten sminkepung som ble helt mislykket! Jeg hadde ikke mer beige glidelås, og det ble slett ikke fint med grønt. Den er ikke pent sydd engang, og jeg HAR sett det, så det spørs om ikke den havner i min egen veske...


Været i dag skal jeg ikke klage på, det har både vært verre og bedre. Nå er det overskyet og det begynner å bli mørkt ute. Likevel merker vi at dagene blir lysere og lysere, og om et par måneder er det lyst hele natten...
Snøen er så å si borte!

7 kommentarer:

  1. Her var det flere lekre "småting" i morsomme og flotte fargesammensetninger;) Og du må ikke være så kritisk til deg selv. Syntes egentlig det var friskt og morsomt med den grønne glidelåsen;) Den ble som prikken over i'en ;)

    SvarSlett
  2. Så mye flott du lager. Toalettmapper er alltid artig å sy :-)

    SvarSlett
  3. Du har virkelig produsert toalettmapper, og de var kjempefine alle sammen. Det var slettes ikke dumt med grønt glidelås. Det stod jo fint til grønnfarga i stoffet:)
    Jeg er veldig glad i de øverste mappene, etter AnnaKa sitt mønster. Det er jo den desidert enkleste måten å sy i glidelås på:)

    Jeg har også hatt litt dilla på toalettmapper. Får legge ut noen bilder..

    Ha ei fortsatt fin uke:)

    SvarSlett
  4. ei Vesterålsberta21. mars 2012 kl. 22:08

    Du er jammen produktiv! Flotte toalettmapper etter AnnaKa sitt mønster. Jeg har sydd mange slike, for jeg synes de er så fine. Synes egentlig det ble stilig med grønt glidelås på sminkepungen. Du er flink! I kveld har jeg tatt meg selv i nakken og startet på et "bruke opp restekvadraterprosjekt". Tror jeg har kvadrater til mange flere tepper enn jeg orker tanken på å sy:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Det var da veldig :) Rene fabrikken! Men så kjempe kjekt å ha lager med fine hjemmelagede ting! Ha en fin dag i skitværet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skikkelig skitvær! Kom akkurat inn etter å ha hentet bonusdatteren..

      Slett
  6. Jeg er blitt så glad i den bløte sybokseen-typen. Egner seg ypperlig til utforsking av diverse frihåndsquilting, så prøver å ha noen klare med vatt og bakstykke til jeg får lyst til å trene litt. Da er jo aldri veien lang til en fiks ferdig gave i siste liten. Om en har husket å ha en glidelås på lur, så klart. Grønne glidelåser var fint :-)

    Å nei du, - jeg kjøpte faktisk ikke mer på årsmøtehelgen! Det er det der med penga og mat og strøm og tak over hodet. Ikke minst: internett *flir*
    Jeg betalte for to stoffbiter til, - de fikk damene med en gang, så de kom ikke med meg hjem. Tror jeg fikk en påminner da jeg ryddet på syrommet etter jul og fant ikke mindre enn to poser med stoffbiter, en fra tromsø og en fra quiltefestivalen i fjor *sukk*. Det verste er at jeg ikke en gang har savnet de stoffene, for jeg ante nesten ikke at jeg hadde dem. Der ser en hvor viktig det er med å dokumentere alle nye kjøp!
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!