tirsdag 27. mars 2012

DET GÅR FOR VIDT


Nå er stoler og bord i stua tatt i bruk for å lagre nye prosjekter i fine  eller mindre fine stabler. Her er pianostolen opptatt med noe nytt som jeg fant fremgangsmåte til hos Ann-Jorunn / Kreativt Rom.
Jeg har jo sydd "hundre" toalettmapper, men målene hennes tillot jeg meg å bruke denne gangen. Æres den som æres bør. Jeg fikk også brukt opp noen blonderester og biter med kroklisser. 


Her henger en duk, en løper og noen "juleputer" som har ligget kjempelenge i en boks fra Europris. En dag skal dere få være med meg i boden. Der har jeg hyllemeter med digre bokser som rommer all verden og vel så det.


I denne stolen har jeg bakstykker, ferdige mug rugs, en plan eller to og vatt i en pose. Stolen er for øvrig fra skipet "Boardale" som gikk ned utenfor Straumsjøen under krigen. Jeg har to sånne stoler etter mine foreldre. Pappa har garantert kjøpt dem på auksjon, og mamma har sydd rødt, stripete fløyelstrekk til begge stolene. De er ganske slitt, men så har de jo vært på bøljan blå.


I går fristet jeg med dessert etter middagen. Jordbær med fløte er ikke feil på en mandag etter saltfisk og flesk. De ble kjøpt for den ringe sum av 34 kroner på Joker og opprinnelsen er Nederland. Tenk - jordbær med fløte i mars!!
Joker "leder" når det gjelder frukt og grønt her i bygda. De har ALT!


Disse gule rosene fristet ved betalingsdisken. Nå visste jeg jo at jeg hadde roser fra før, men bladene var blitt gule og hadde begynt å falle av. Rosene - derimot - har stått siden vinterferien i uke 9, altså i 4 uker. Jeg har imidlertid passet godt på dem. Hver kveld har de havnet nederst i kjølehjørnet, og der har de stått helt til jeg har kommet hjem fra jobb. Nå har jeg klippet vekk stygge blader og stilken, og de ligger i en skål med vann og varer nok noen dager til. 
Jeg eeeeelsker roser!!

6 kommentarer:

  1. Så du flytter på noen blomster du også:O))
    Er en kreativ, da blir det slike "tilstander", og du har sannelig fått gjort mye!!
    Jordbær med fløte så herlig godt ut.
    Nyt den våren du har, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Hei!! Godt å se at det ikke bare er jeg som sprer med rundt!! Så artig med de stolene som har vært på et skip!! Jeg er også glad i roser, men jeg liker enda bedre ranunkler........ Egentlig så liker jeg de fleste blomster!! Må ha noen i heimen til å pynte opp!! AnneK:-)

    SvarSlett
  3. Du er flink :)
    Vakre blomar, og namnam, jordbær med fløte :):)

    SvarSlett
  4. Herremin, du har jammen vært døktig - jeg blir svett bare ved å se på alle prosjektene og stoffene dine:)
    Koselig at du linker til meg og at du ble inspirert av mappene mine:)

    Jeg fikk pakke i posten i dag med nydelige stoffer, til en hyggelig pris - fra Heimefronten nettbutikk.

    SvarSlett
  5. ei Vesterålsberta28. mars 2012 kl. 23:03

    Har man møbler så må de jo brukes:)

    SvarSlett
  6. Åh så mye fine stoffer :)
    mmm jordbær med fløte, nå lengter jeg veldig etter sommeren du!
    Men først: Påske :) God påske :)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!