onsdag 14. mars 2012

BYRÅFJOTTOKRATI


Ka ska æ blogg om i dag? Æ har kje tatt nån nye bilda, men her ser dåkker farga på huset mett og de fine figuran som æ har kjøpt i Nerja i Spania. I går lært æ et nytt ord, BYRÅFJOTTOKRATI, hos en kollega som kom med kommentar på ei offentlig høring!! 
Det e nesten vindstille, det har kje snya meir, det e glatt på veian. 
Kanskje æ sku fortell ka æ har gjort i dag?
I DAG HAR Æ
* hadd to tima sløyd
* hadd en utviklingssamtale
* kalt inn til 12 fleire utviklingssamtala
* laga vaktliste til tentamen
* rydda arbeidsbordet på jobb
* planlagt tentamen i norsk sidemål
*vorr lat
* vorr på kafe med Ellinor
* vaska og bretta klea
* skifta på senger
* forberedt montering av fire løpera
* sydd glidelås i 6 sminkepunga
* hjelpa tel med middagen
* bakt brød 
og NU sett æ her med et lite glass rødvin, fordi æ fortjen det!

14 kommentarer:

  1. ei Vesterålsberta14. mars 2012 kl. 21:30

    Æ blei heilt andpusten av lista di...... Æ har vorre på jobb, æ har vorre KJÆMPELAT og så har æ vorre på syrommet og klappa på stoffan mine, for æ klare ikkje å bestæmme mæ for korsn stoffa æ skal bruke tel alle prosjektan som sverra rundt i haue mett:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ska vi sjå? Kor i Vesterålen sei de "vorre"? Æ klappa kje på stoffan. Æ syr opp resta og gjør ferdig ting som æ har begynt på. Sånn e det her akkurat nu både når det gjeld stoff og garn....

      Slett
  2. Hei!! Jeg vil ikke tatt med vært lat i den lista....... Du har vel vært supereffektiv!! AnneK:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. men æ HAR vorr lat! Æ sto jo opp halv sju!

      Slett
  3. Helledussen for ein energi.

    Du høyrest ut til å vere frisk og rask iallfall :))

    Og nyt raudevinen, den har du fortent ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke i det hele tatt frisk, men rask?? Tja...

      Slett
  4. Du har vært kjempeflittig, kos deg med rødvinen! : )

    SvarSlett
  5. ei Vesterålsberta14. mars 2012 kl. 22:45

    Vi sei vel vorre fra Sortland tel Andenes vil æ tru. Æ har heldigvis ingen halvferdige ting, for æ har vorre flenk i det siste, så dærfør kan æ kose mæ med stoffan og klappe på dæm. Det største problemet e nok at æ har altfor mange stoffa å vælge imella:)

    SvarSlett
  6. Herreminhatt for eit program..........alt detta på EIN dag????
    Trur du har fortent meir enn eit glas rødt i kveld!

    SvarSlett
  7. Jøjje meg, kan ikke skjønne når i den lista du fikk tid til å være lat. Men jeg ble lettet da jeg skjønte at du ikke var så sint som overskrifta tydet på. Ikke bra for hjertet det, vettu. Så håper jeg bare at snøen forsvinner fort, iallefall den som lager vegene glatte....

    SvarSlett
    Svar
    1. Av og til får vi uttalelser til høring som er så borti natta at min kollega buser ut med en eller annen morsom kommentar. Hun tenker mye fortere enn meg.

      Slett
  8. Klart du fortjener noen glass vin. Har fått nydelig brev i posten fra deg.Ringer deg snart. Kveldsklem...

    SvarSlett
  9. Det nye ordet der måtte jeg smake på flere ganger før jeg tok det inn ... :))

    Synd med alt du kastet som heller kunne vært vaska med Vanish. Men det har vel ingen hensikt å ergre seg over det ...

    Du har så stor aktivitet at jeg blir nesten redd for deg. Kanskje du skulle ta deg noen pauser med mindfulness eller avspenning?? Det er helsebringende!

    God helg!!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!