onsdag 30. desember 2009

FOR I DAG SKAL INGEN FRYSE, ELLER HOSTE OG NYSE ♬♫

"For i dag skal ingen fryse, eller hoste og nyse", står det i STRØMPESTRIKKESTROFE-SANGEN. Mobiler skal heller ikke fryse, for batteriet har ikke godt av det. Selv hoster og nyser jeg så det holder, og det er dagen før jeg skal synge i kirken (Nyttårsaften kl. 1600). Før jeg kommer så langt strikkes det på flere strikketøy, ja, ett om gangen selvsagt.
Mønsteret på pulsvantene sto i Familiens juleideblad. Jeg valgte å strikke dem i hvitt og svart. Det midterste mønsteret er irriterende fint. Jeg liker ikke at jeg må følge med hele tiden så det blir riktig.

Jeg får ikke lov til å fortelle at jeg fikk MYE blomster til jul, for da høres du så "gammel" ut, sier Rita, min kjære venninne som har bursdag i dag. Hun ville at jeg skulle komme på bursdagsbesøk, men glatte veier og en konsert hindret meg i det. I går dristet jeg meg til BLÅBYEN, på min faste romjulstur med Marion. Det var den femtisyvende (57) Blåbyturen (og absolutt siste!!) i 2009. En blå by må ha blå julegate, og bildet har jeg stjålet på nettet fordi jeg ble fri for batteri i kameraet mitt.

5 kommentarer:

  1. Hei, det ligger også julestempler i nettbutikken som er på salg. Rabatten er ikke trukket ifra på prisen som er oppgitt og vil bli trukket manuelt av oss. Du får en ny bekreftelse med ny sum etter rabatter. :)

    Her ligger noen av julestemplene:
    http://www.hobby-norge.no/butikk/index.php?cPath=59_350

    http://www.hobby-norge.no/butikk/index.php?cPath=59_64

    http://www.hobby-norge.no/butikk/index.php?cPath=59_151

    Klikk deg inn på de forskjellige kategoriene og se om du finner noe du liker! :)

    Klem Ida (på Steffens)

    SvarSlett
  2. Hei, du er fortsatt flittig! Fine ting i Familien!
    Jeg vil ønske deg et riktig godt nytt år, med flere fingerbøl og god fantasi i din lærergjerning!

    SvarSlett
  3. Så smart å strikke selbuvotter i mobilen. Då er det unødvendig med tommel og ein slepp å strikke to like :) Godt nytt år i kulden. Tippar du har flott nordlys der oppe.

    SvarSlett
  4. Kjære følger og bloggvenn!
    Jeg synes det er veldig hyggelig at du vil følge bloggen min. Jeg takker for hyggelige kommentarer og ønkser deg et riktig Godt Nytt År.
    Ønkser deg også en hyggelig nyttårskveld.
    Klem fra Grethe

    SvarSlett
  5. Håber du er kommet over din træthed, årets sidste dag er jo også en dag hvor man skal nå lidt ekstra, jeg har haft travlt med at sy baby sengetøj, min yngste søn og hans kæreste venter tvillinger her sidst i januar, så ikke meget tid til blog besøg, ønsker dig et godt nytår.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!