søndag 19. april 2009

SMÅ TING STORE GLEDER


Jeg er fortsatt lei meg for at den eldgamle settekassen ble ødelagt i brannen. Den var fylt med fingerbøl fra hele verden. De fleste fingerbøllene har jeg fått tilbake, men jeg har ikke noe å putte dem i. Dette stitcherymotivet fikk meg til å tenke på akkurat det. Jeg sydde det i påsken, men jeg har enda ikke bestemt hva jeg skal bruke det til. Kanskje jeg feller det inn i et teppe i rødt og hvitt. Jeg kjøpte den siste boken til Gerd Gellein Merkesdal, "Lapper i rødt og hvitt", på Lappemakeriet i mars. Jeg har allerede skåret opp røde og hvite stoffer til et teppe.

2 kommentarer:

  1. Takk for hilsen på bloggen min. Vottene kalles for Romedalsvotten og er visstnok opprinnelig laget av en gammel dame som satt og strikket på et gamlehjem (Frenning) i bygda vår. Nå er det tatt fram igjen av Bygdekvinnelaget og jeg lærte mønsteret på en strikkekveld som de arrangerte. Skrev om det på bloggen min også.

    Tips til deg:
    Sørg for å vise epostadressen din slik at de du legger igjen kommentar hos kan svare deg direkte på epost. Du kan lese hvordan det skal gjøres her: http://lailaslapper.blogspot.com/2009/01/hvordan-endre-fra-no-reply-how-to.html (inlegg på bloggen min 26. januar i år)

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne glemme å kikke innom bloggen din på tre mndr.Jeg har til og med link til deg. Nå måtte jeg lese helt ned til der jeg hadde vært før.Utrolig interessant og fin blogg. Syntes det var spessielt artig å lese om Adly Bergan.I mine første tre år i Harstad kunne vi se rett inn i butikken der,fra stuevinduet.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!