tirsdag 7. april 2009

PÅSKEFERIE

Jeg er ikke på farten denne påsken heller. I stedet har jeg fått trivelig besøk. Jeg har allerede vært to ganger på fjellet, og utrolig nok gikk vi forbi noen tyttebær som vi glemte å plukke i høst. Tenk at vi kunne glemme det. Det er riktig alt som Aasmund Olavsson Vinje har skrevet: "Tyttebæret oppå tuva veks utav ei liti von. Skogen med si grøne huva, fostrar mang ein raudlet son. Ein gong seint om hausen lagde liten son til bærskogs ut, raudt eg lyser bæret sagde, kom til meg du vesle gut. Herifrå du må meg taka, mogi bær er utan ro, mal meg sunt så du får smaka svaledrykken av mitt blod." Men så er det jo vår - ikke høst - i alle fall tilsynelatende. Ovennevnte sang sitter forresten som støpt. Jeg kan visst hele Mads Berg utenat... Ja, ja...

På turen opp til Losjehytta ser vi utover mot Hinnøya og Hadseløya, og snur vi oss, ser vi hele Lofotveggen. Midt i bildet ser vi Bø kirke.


Endelig er vi oppe. Pust og pes - det var tungt! Jeg klatrer opp på brinken og ser utover hele bygda, med Gaukværøy og Litløy i bakgrunnen. På Litløy fyr går det an å leie husvære for en periode hvis man søker stillhet og ro (http://litloy.no).

Da de fleste hadde gått hjem for å lage middag, fikk vi plassen på benken foran hytta, og der ble vi værende til sene ettermiddagen. Jeg ble kanskje brun på nesen?? Vår middag ble inntatt på pizzarestaurant! Tro endelig ikke at strikketøy og stitchery ble liggende igjen hjemme!

1 kommentar:

  1. Så fint! Jeg har sittet med atlas foran øynene og brillene av, for jeg ville se det dere så!
    Ja!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!