torsdag 28. juni 2012

MARITIMT



Av og til er det artig å sy log cabin blokker. Her har jeg satt sammen fire blokker til et par maritime duker. Lukkekanten er satt sammen av striperester, og det ble faktisk ganske fint. Den ene har fått fiskeramme, den andre seilskuteramme. Man tar det man har..



Jeg har vært supereffektiv og særdeles strukturert den første uka av ferien. Jeg har ryddet, båret, sortert (har et sorteringsgen..), vasket, sydd, PAKKET (!!) og gått fullstendig bananas i hagen.
Og så har jeg bakt!
Skillingsboller er kanskje en bergensk oppfinnelse, hva vet vel jeg, og oppskriften fikk jeg da jeg bodde i Bergen. 
6 brød, 116 skillingsboller og en langpannekake med sukker og kanel har funnet veien til fryseren.

14 kommentarer:

  1. Du verden, jeg blir helt matt.... nydelige brikker, og de snurrene dine såg himmelsk gode ut!! Blir det dårlig vær i morgen, ble jeg fristet til å bake litt jeg også. Det er deilig med ferie:) prøver å "komme rundt" i hagen.

    SvarSlett
  2. ska sei du har vore ivrig og effektiv :-)

    Skillingsboller har alltid vore min favoritt når eg har besøkt Bergen - måtte liksom ha ein nysteikt rett frå bakeren...

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Herlighet, så effektiv du er! Brikkene minner om sommer og sjø og de er kjempefine begge to. :o)

    SvarSlett
  4. Hei!! For en produksjon!! Det ser ut som du kommer til å være godt forberedt på kaffegjester i løpet av sommeren....... de brikkene var supre!! Det stoffet med fiskene var helt fantastisk!! Veldig maritimt!! God tur sørover!! AnneK:-)

    SvarSlett
  5. For en produktivitet!
    Nydelige brikker, og det lukter hjemmebakt helt hit!!!

    SvarSlett
  6. Flotte maritime duker du har sydd, men aller mest beundrer jeg de 116 skillingsbollene som ligger og frister på benken. Måtte de alle hadde ligget i min fryseboks:))

    God helg:)

    SvarSlett
  7. Ble skikkelig imponert over aktiviteten.
    Og alle de snurrene skulle jeg hatt til søndag,da det kommer 25-30 gjester her hjemme:-)
    Blir en stor kringle,en trønderrose i stedet,i tillegg til kaker.

    Ha en riktig fin ferie:-)

    SvarSlett
  8. Kjempefine brikker. Har noen av de stoffene jeg også. Artig å se hvordan andre bruker stoffene...Håper jeg blir like effektiv som deg den første ferieuka mi som starter om vel en uke.Fortsatt god ferie!!

    SvarSlett
  9. ..vil du ha adressen min? Bare sånn hvis du fikk ånden over dæ og fant ut at æ hadde tom fryser? Fyttikatta du e effektiv!! Kjøpte mæ et fransk hobbyblad på ferien og ALT handlet om årets mote/stil som var maritim ;o) Så du e no ute med siste skrik på brikkene dine.. Klem

    SvarSlett
  10. For en ferieenergi.....imponerende! God ferie videre, nyt den og livet.....

    SvarSlett
  11. Gurimalla...det var mange skillingsboller :O)
    Så deilig å ha i frysern utover sommeren!

    God ferie til deg :O)

    SvarSlett
  12. Hmmm - lure på om ikke dette ville lokke handymannen til gårds mer enn om jeg sang.....;-))

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!