søndag 10. juni 2012

LOVE, LOVE ME, DO....



Det er ren tilfeldighet at det var "kjærlighetsstoffene" som måtte til pers denne gangen. Jeg har sydd noen flere iPadmapper.



Jeg er ikke så sikker på at jeg likte disse to stoffene noe særlig. De var litt voldsomme og har nok ligget på vent en stund.



Småmapper til forskjellig blir det aldri nok av. Her er ei mappe for venstrehendte, og den skal Mari få.



Lærere slenger rettepennene sine over alt (eller låner "naboen" sin). Jeg er ferdig med alt som skal rettes dette skoleåret, men til høsten er det på'an igjen med ny klasse og 43 åttendeklassinger. 



"Quilt as you go" er en artig måte å quilte på. Man slipper å evje med stoff og vatt og for, man bare lager en sandwich og syr og quilter i en smell. Plutselig er hele greia ferdig, og man har fått brukt opp en masse småbiter. Det går nemlig an å skjøte dersom bitene er for korte. Vips - ferdig!



Denne lille sminkepungen har ligget lenge. Plutselig dukket den opp i en plastkasse, og den manglet kun glidelås. Det gikk litt fort, så det ble ikke en særlig bein søm, men pytt, kan ha batterier eller noe i den..



Til slutt tre små mapper. Det grønne stoffet er tikronersbiter fra Lappemakeriet. Stoffet med englene ble kjøpt i Helsinki sommeren 1998. Nå er det brukt opp..
Helga ble for øvrig tilbrakt i nabokommunen sammen med team Bergen. Jeg bodde i vestlandshovedstaden i årene 1974 - 1979 - på Fantoft og Nattland studentby. Fire par møttes og alle fem vesterålskommunene var representert.

12 kommentarer:

  1. Skal seia du har sydd. Praktisk og fine ting. Klem Lilla dør.

    SvarSlett
  2. Herlighet så produktiv du er.....

    SvarSlett
  3. Oi, så produktiv du har vært. Masse flotte ting er produsert. Likte godt iPadmappene øverst :-)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Skal si du har vært produktiv. Masse flotte ting her:-)S

    SvarSlett
  6. Her har du vært produktiv! Lekkert!

    Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

    Mange spennende premier og masse artig innhold.

    Ta turen innom oss!

    SvarSlett
  7. Ojameg, det var mye lekkert her!! Flotte lærerpenal..og jeg likte din restequilt; så mye lekkert en kan gjøre med symaskina!
    Nyt skoleårets siste uker, klem;)

    SvarSlett
  8. Du er så kretiv og aktiv at eg gir meg over.
    Godt du har ferie så du kan lade opp til hausten. Høyrest mykje
    ut med så mange 8. klassingar. Men det er nok ei spennande tid for
    dei som skal inn i Ungdomsskulen. Du er i ein unik situasjon som kan vere med på å forme dei til gagns menneske !!

    Klem frå Anne-Mari
    ps. mappa mi brukar eg no til kabel og kontakt for iPaden, då veit eg kvar eg har det. Supert !

    SvarSlett
  9. Som du syr. Ikke begriper jeg at du rekker, men døgnet har vel mange lyse timer på dine kanter nå :)

    Går ferden langt sørover i år?

    SvarSlett
    Svar
    1. Døgnet har 24 lyse timer her nå. Ferden går til Oslo og kanskje videre sørover i Vestfold, men vet ikke hvor langt. Vi leier bil på Gardermoen. Skal i 60-årsdag på Nesodden siste helgen i juni.
      Åja, jeg syr og syr, kanskje en til to timer hver dag rett etter jobb og kanskje litt tilrettelegging eller håndsøm foran TV på kvelden. Husmorgenet er inntil videre ute av drift, men om en uke er det F E R I E....

      Slett
  10. Oj, så mye fint du har laget!
    Tror jammen jeg også skal prøve meg quiltalong, som du kalte det :O)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!