torsdag 4. juni 2009

HAR FLYTTET INN, OG HVA NÅ?


Så sitter jeg her da, på en barkrakk ved kjøkkenbenken, med rot inne og ute. Rundt den nye sofaen er det imidlertid svært ryddig så lenge det varer. Jeg har nettopp skrevet gjøreliste til meg selv. I morgen er dagen for det trettiende Blåbybesøket dette året. Ny ytterdør skal bestilles, kunstbilder skal hentes, tv-bord skal kjøpes inn, møbler som står på lager skal sees nærmere på og eventuelt kjøres tilbake. Det er tusen ting å tenke på. 

Erfaringen som kontorrotte og sekretær for rådmenn og andre prominenser er god å ha når man trenger tusen hender. Evnen til å gjøre mange ting på en gang er fortsatt til stede. Dessverre arbeider hodet fortere enn hendene, og føttene henger så vidt med. Det gjør godt bare å sitte her å la tankene fare. 

Skoleåret er over om et par uker, og det er alltid hektisk mot slutten når alt skal ryddes på plass. I tillegg skal jeg tilbake til den gamle jobben i ungdomsskolen, og da nytter det ikke å vente til høsten. Pulten må ryddes. Sånn er det bare. 

Innimellom produserer jeg adrenalin så det holder. Jeg blir så eitrende forbanna på folk som ikke fullfører det de har begynt på. Jeg har ikke sett snekkerne siden onsdag i forrige uke. De er ikke ferdig her. I morgen fyller jeg tilhengeren med rot og skit som flyter rundt på gårdsplassen. Deretter sender jeg regningen til forsikringsselskapet. Nok er nok!!

De unge herrer skal settes til beising av hus og gjerde. Mor skulle helst ha hatt det gjort "i går". Og når alt dette er gjort, ja DA, da skal mor bare strikke og sy, for det fortjener hun!

3 kommentarer:

  1. Holder selv på med en større husrenovering. som går mot slutten. Ønsker deg lykket til, er jo artig å ta til med detaljene. Så deg nok ikke på kafeè, men tror jeg hørte latteren ;-) Veldig god mat i allefall
    kos deg, ¤

    SvarSlett
  2. Kjære steinkjerringa!
    Det går bra, det meste gjør det! Og så har du fått en plass å bo, som du ikke trenger å flytte fra med det første, det må jo være en trøst!
    Klem fra mæ!

    SvarSlett
  3. Synes du har vært tålmodig jeg... Endelig ser du "snart" en ende på husprosjektet ditt..
    Du skal ha ros fordi du har delt mange tanker med oss som følger bloggen din :D
    Nå kan du snart ta ferie og bare nyte det "gode" livet som strikketøyet og sømmen gir deg...
    God Sommer der oppe i nord :D

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!