søndag 21. juni 2009

FERIE OG FULL AKTIVITET

Denne koselige awarden fikk jeg i går fra to av mine bloggvenner: Januarsola og Lappetussa. Tusen takk! Det satte jeg pris på!
Videre skal vi sende en rose til åtte gode bloggvenner og ønske dem en flott dag - det synes jeg var flotte ord for en AWARD. Jeg har surfet litt rundt og funnet noen nye bloggere. Noen av disse fortjener en oppmerksomhet. Jeg vil gjerne gi denne awarden videre til åtte FLOTTE BLOGGER satt i alfabetisk rekkefølge:
Her er utsikten mot Sund. Det rare fjellet er Skata, og bildet ble tatt natt til lørdag på en av de flotteste sommernettene vi har hatt i år.

Der vi var fikk vi servert "Mansikkakakkua", men ikke på "lasiasetilla".
Jeg hadde med denne Barbielignende saken. Hendig sak å ha med på fest. Og så er det jo ferie!

I min hage blomstrer det ikke riktig så fint. Der er det fortsatt pyntet med glava, bordbiter, pappbiter, rør og slike ting som hører med på en byggeplass. Men nå skal jeg snart ut og rydde. Det monner ikke. Jeg plukker og plukker. Her om dagen kjørte jeg bort 180 kg rask fra byggeplassen.
Du baka og du baka, sa kallen til kjerringa da hun sto i døråpningen med kjevlet klar til å slå. Nå er det ikke sånn her lenger, men jeg baker likevel. Noen og seksti aniskringler ble til i går kveld. Et par sukkerbrød og en sjokoladekake ble også til. Feriegjestene kan bare komme nå!
Aniskringler med brunost er ikke så verst. Det er ikke grønn te heller. Ku-koppen rommer mye te og den er ganske koselig.


Jeg kjøpte roser i går - bare fem - men det var i grunnen nok, så vakre som de er. Jeg setter dem neders i kjølehjørnet om natten og bevarer dem i mange dager.
Egentlig hadde jeg tenkt å montere opp symaskinen, men jeg får ikke "hull" på syrommet så lenge ikke alt det andre er ferdig. Jeg kunne derfor ikke delta på "European Quilt in Public Day". Men nå - nå skal jeg tegne av et stitchery-mønster. Det er det jeg skal!

8 kommentarer:

  1. Kjære Steinkjerringa!
    Gratulerer med utmerkelse!
    Så finner jeg deg hektisk bloggende: Sommernatt med rare kakenavn of festflaske, ferie, kaker igjen, blomster innkjøpt, til og med roser! Har du bursdag?
    Eller er det bare ferien som gjør deg oppstemt? Eller nyhuset som feires?
    Og/eller skal du slutte på jobben??? Jeg mener, siden ungene er så proppfulle av komplimenter, de blir det hvis det er fare for å miste en lærer de elsker...
    I alle fall, til lykke med det du feirer! Jeg blir så glad når det lyser gladhet av andre!!

    SvarSlett
  2. Gratulere med Award og 1000 takk for award til meg. Det var jo bare kjempe koselig.
    Du så flink du er til å bake både gjærbakst og kaker...... Rosene var bare nydelig.
    Kos deg med stitcheryene.

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Det ligger en award til deg på bloggen min. Den vil jeg gi til deg fordi jeg falt så for bloggen din da jeg besøkte den i dag. Mange gode innlegg og en flott blogg.
    Fra Grethe

    SvarSlett
  4. Heisann! Takk for at du har vore på besøk i bloggen min og for at du la att ein koseleg kommentar. Alltid kjekt å oppdage nye bloggar. Eg kjem gjerne igjen seinare. Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig award !!

    SvarSlett
  6. Mmmmmmm. Kringlene så deilige ut. Må kanskje fylle opp litt i frysa når det blir kaldt igjen. Ha ei fin helg.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!