lørdag 6. juni 2009

EN VELFORTJENT LILLE EN


"Sku vi ikke ta en lille en, min munn sier ja, hva sier mine ben, det ene sier sikk, det andre sier sakk, og jeg sier mange takk!"

Akkurat HER sitter jeg nå foran min splitter nye MAC BOOK og en ørliten Sandeman Port - fordi jeg fortjener det. Endelig en kveld i sofaen, og det er alldeles herlig. Badet ble helt ferdig i dag, og nå har såpekoppen og det andre utstyret fra Villa Collection fått såpe m.v. I går kom et smalt og høyt skap på plass og i dag kom TV-benken. I det høye skapet er der litt av hvert, min mors, min egen og mine barns første hårlokk, gamle kopper og glass, gamle briller og sølvgjenstander, en kopp med "Snill Pige", noen gamle brosjer, skjeer, eggeglass. Det ble et lite minimuseum inni det skapet, og jeg tenker at det skulle mine foreldre ha sett, de som har samlet på alt dette som nå kommer frem fra sine gjemmesteder etter en runde på rens. Jeg vet ikke helt hvor skapet skal stå (trodde jeg alltid hadde visst det..hm..). Må nok snu det en gang eller to! 

Og her er alle 14 stitcherymotivene ferdige og jeg kan begynne å skjære i de flotte, blå stoffene som ble kjøpt i BLÅBYEN i går. Må bare få skikk på syrommet først, så skal nok disse lappene og stoffene bli til noe fint etter hvert. Jeg greier nesten ikke vente...



6 kommentarer:

  1. En velfortjent pause.
    Blir spennende å se ditt blå prosjekt med alle de koselige stitchery motivene.

    SvarSlett
  2. Den pausen var velfortjent tror jeg. Det er morsomt å få lov til se hjemmet ditt bli til rundt deg.

    Jeg hr aldri lagt merke til stitchery før jeg fik se det her ine i Blogglandia. Jeg kan ikke brodere selv så da ser man ikke så mye etter det heller egentlig. Men jeg må innrømme at jeg liker dem mer og mer. Og - når man ikke KAN det så går det jo an å lære det, ikke sant? ;) En kan i hvertfall prøve.

    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  3. Sandemann er topp! Jeg hadde en annen ny portvin i går. Du får virkelig sett gjennom det du eier, nå som alt skal plasseres igjen! Ta det bare ikke for fort, arbeidet løper ikke fra deg!
    Sne! Det var hvitt i lufta en stund, men bakken ble ikke dekt, det smeltet vekk med det samme. I dag kom det bittesmå iskuler i stedet for regn. Pussig med denne globale oppvarmingen, du!
    Ha ei god helg! Klem!

    SvarSlett
  4. Skål og gratulerer!

    Stitchery og quiltelag hører i hop. Sortlandsquilten har god plass til ei dame til fra Bø :-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med ny Mac og alt! Det er nu godt at du har de gamle tefatene ... ;-)

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg helt andpusten.Du har virkelig nok å henge fingrene i for tiden. Godt at du kom på at du fortjente en lille en.
    Det blir lekkert i huset ditt.Håper de trege snekkerene skjønner at det en nå det gjelder hos deg.Det skal jo nytes litt uteliv også om sommeren.
    Lykke til.

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!