onsdag 22. juni 2011

VENDEPUNKTET


I natt snur sola. Det er årets lengste og lyseste natt, så det er bare å strekke døgnet. Sove kan vi gjøre i morgen og i dagene etter i morgen. Kun en arbeidsdag igjen, og så er det ferie i to måneder. Jeg kommer til å rope det ut, for nå lengter jeg etter å gjøre KUN det jeg har lyst til. Jeg kommer å nyte det, hvert eneste sekund skal jeg nyte, så er det sagt! Jeg bor i det hvite huset på bildet, i tilfelle noen skulle lure på hvor de finner meg i dagene fremover......

9 kommentarer:

  1. Ja det er en deilig tid vi er inne i. Deilig med dager som er blanke og kan fylles med hva man har lyst til. Jeg hadde siste arbeidsdag på fredag. Deilig. Ikke noe jobb før 16 august. Kos deg!

    SvarSlett
  2. Så deilig det må være å ha lang ferie.Ha anledning il å nyte sommeren...
    Her nekter jeg å la været ta knekken på humøret.
    Mine sommerblomster står flott i sine krukker under tak og hagebord!
    En høstuke i sydligere strøk bestilt.Da er litt sol kjøpt og betalt.

    Ha en flott dag,og kos deg:-)

    Wenche

    SvarSlett
  3. Det skal bli såå godt, hadde enda sommeren kommet også:O)

    SvarSlett
  4. Jeg unner deg ferien av hele mitt hjerte!
    Jeg husker det godt. De to første ukene brukte jeg til å hvile så jeg var i stand til å ha ferie. Noe så konsentrert jobbing som læreryrket skal en lete lenge etter!
    Så ferier du, hvert eneste minutt!

    SvarSlett
  5. Unnskyld et surmaget innlegg, men takke meg til en "vanlig" ferie - det synes som om de fleste lærere er lei av jobben. Hvis lærerne så tydelig viser sin misnøye, da er det jammen ikke rart at elevene er lei av skolen!
    Jeg har forresten vært lærer selv!

    SvarSlett
  6. Jeg er overhode ikke lei av jobben, og jeg har heller ikke valgt læreryrket på grunn av ferien, men på tross av den. Jeg har stor glede av å være sammen med ungdom og trives utrolig godt med fagene jeg underviser i. Likevel blir det en del støy og mange lange kvelder med digre rettebunker. Etter å ha satt 225 karakterer med tilhørende skriftlige vurderinger kjennes det flott å ha noe annet å tenke på og faktisk også noe å glede seg til. Jeg forbeholder meg retten til å synes det. Så får innlegget anonym synes er surmaget stå ett døgn til og så havner det i søpla. Misunnelse er visst en dyd...

    SvarSlett
  7. Hei!! Jeg synes også at det er leit at nå går det mot mørkere tider......men nå skal vi nyte sommeren!! Kos deg med ferien din!! den er deg vel unt!! Jeg skal ha 5 uker og er glad for det!! 7 arbeidsdager igjen!! Anonyme innlegg er feigt!! Da kan man heller la være!! Hilsen Annekari:-)

    SvarSlett
  8. Hysj, ikke si at ho snur no?..vel, vel, slik er årets gang.. Synd med kommentaren som var lagt inn om at lærere har lange ferier. Lærere har AVSPASERING og så vanlig ferie.Dem jobbe jo hele døgnet i 10 mnd!!Det som er slisomt er de siste ukene når karakterer skal settes og siste prøver rettes, da kan alle og enhver være litt lei.. Bare litt.. God sommer;-)Ærlig fortjent!

    SvarSlett
  9. Ingen misunnelse fra min side. Jeg valgte jo selv bort læreryrket etter noen år - til fordel for en dårligere betalt - men mer spennende jobb. Kos deg i ferien!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!