onsdag 31. desember 2008

ÅRETS NEST SISTE OG SISTE DAG


Rita, som bor i Harstad, og Olav, som bor i Bergen, er blant mine aller beste venner. Begge har bursdag på årets nest siste dag. Jeg har noen ganger deltatt i deres bursdagsfeiringer, men i år passet det ikke slik. Jeg husket selvsagt å ringe til begge to, som feiret dagen med sine familier. Selv ble jeg invitert på kveldskaffe til Irene (86 år), og der manglet det ikke kaker på bordet. Hun har bakt mer enn sju slag: Sandkaker, marvpostei, risboller, 2 sorter lefser, ostekake, Kvæfjordkake, kransekake krokankake og Berits brune pinner er det jeg husker fra det bugnende bordet. "Du er bortskjemt", sier jeg til sønnen. "Derfor heimebesøk", sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!