tirsdag 16. desember 2008

BERGENSER NR 250 000


Julebrevene strømmer på, og i dag kom det fem. Noen er så fornuftige at de lager årsmelding. Jeg kombinerer med årsmelding og selvlagede kort. Jeg gleder med alltid til julebrevene kommer. Ett av dem gleder jeg meg ekstra mye til, for det er alltid glimrende skrevet (forfatteren har gått på "forfatterskole"), veldig morsomt og Hamsunsk i beskrivelsen av den nordnorske naturen. Jeg glemmer aldri brevet som handlet om en rundkjøring i Madrid. At det går an å skrive en hel side om en rundkjøring er for meg en gåte, men det går an, især når man visstnok ikke kommer seg ut av den. Denne gangen har forfatteren fått et nytt barnebarn, en gutt, født 14. august 2008, og han fikk selvsagt navnet August. Det er ikke en hvilken som helst gutt, for han ble nemlig bergenser nr. 250 000. At en halvt vesteråling skulle bli bergenser nr. 250 000 er i seg selv en bragd. Det er nemlig ikke så lett å bli bergenser! Selv har jeg født to barn i Bergen. Mellom de to barna ble det født en jente, og det er Augusts mor. Jeg glemmer aldri koselige julaftener på studentbyen sammen med Augusts mormor og morfar, ei heller veldig lange første juledagsfrokoster sammen med dem og to andre familier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!