tirsdag 14. oktober 2014

UGLER OG SÅNT


Det går i ugler om dagen. Ugler er kanskje ikke like moderne lenger, men stoffet må jo brukes opp.
 Vottene jeg viste her om dagen er nå ferdig tovet. For første gang tovet jeg dem i tørketrommelen. Det var lurt! Jeg kunne nemlig følge med underveis i prosessen i stedet for å mislykkes etter runden i vaskemaskinen. Jeg har ingen oversikt over hvor mange par jeg har ødelagt!
 Her er utsikten fra stua som jeg aldri kan se meg mett på. I dag er det hvitt melisdryss over hele Lofotveggen. I går var den vakkerblå!
 Ved garasjen tok jeg dette bildet. Det er fint å bo ved havet, i hvert fall når det ligger speilblankt som nå om dagen. Men det kommer en dag.... brrrrrr.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med "ny" blogg, den ble veldig bra :) Forandring fryder...
    Jeg syns de vottene du lager er så fine. Hva slags garn strikker du med og hvordan tover du i tørketrommelen. Vasker du de først for hånd, og så putter du dem i trommel`n??

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ann Jorunn! Jeg er ikke helt fornøyd med headingen, det passer ikke med ett rundt bilde, så det skal jeg ordne. Vottene er strikket i dobbel Finull fra Rauma. Det går akkurat to nøster til et par ensfargete votter. Jeg tovet dem først på 30 grader lettstelt i vaskemaskinen med en ss grønnsåpe. De ble for lite tovet, så jeg puttet dem i en bøtte vann, vred dem litt og puttet dem i tørketrommelen på skaptørt. Noen ganger åpnet jeg døren for å sjekke og tok dem ut da jeg var fornøyd. De var ikke helt tørre.

      Slett
    2. Tusen takk for tipsene. Hvor mange masker legger du opp? Jeg har to nøster finull liggende i garnboksen min og nå fikk jeg lyst å strikke meg votter, ala dine :)
      Jeg syns ikke det gjør noe med et "rundt" bilde, men hvis jeg skal være pirkete så kunne det gjerne vært i svar/ hvite toner, også det siste bildet. Bildet i seg selv var flott, men det skilte seg litt ut fra de andre. Uff..nå føler jeg at jeg er pirkete - headingen var fin, den :)

      Slett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!