søndag 29. januar 2012

HAGETUR


Man lar seg inspirere av lyset, av fargene, av januarsola. Det er ikke til å tro at vi skal være så heldige om dagen. Januar 2012 er nesten historie, og været er fantastisk i Nord-Norge.


Jeg har vært en tur i peisestua og herjet litt med ufoene. Der er to mindre nå! La samtidig noen nye planer..
planer for en hagetur om ikke annet..


Småskjæran bader i sol og plenen er grønn...


den nyplantede hekken mot veien vises nesten ikke, men dere ser at plenen er grønn?


og at løkene spirer og strekker seg mot lyset...


i JANUAR MÅNED.. !!!


Er det ikke fabelaktig? Sola går ned igjen, men hva gjør vel det, så lenge vi vet at det blir sol i morgen og dagen etter det og dagen etter det og dagen etter det...
Inne venter glovarm kaffe, strikketøy og en herlig stemning.
Jeg kan like søndager...

9 kommentarer:

  1. Har dere ikke snø????? Men du verden så fine bilder du har lagt ut:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har ikke snø, nei, ikke en eneste flekk!

      Slett
  2. Jg er redd det ikke er noe grønnskjær hos meg, snøen ligger tjukk;).men utrolig at det spirer slik hos deg.
    Flotte poser du har sydd! Har selv planer om å redde noen ufoer framover;)
    Nyt kvelden videre, klemmings fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har fått med meg at snøen laver ned i sør. Det gjør den definitivt ikke her! Savner den ikke! Klem tilbake!

      Slett
  3. Sikke et dejligt tæppe, lige til at blive i godt humør af. I forgårs kunne vi se enkelte vintergækker her, nu er de desværre gemt under sneen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Teppet er friskt og fint, men passer ingen steder i huset. Hva er en vintergækk. Vi har svensk og dansk på skolen for tiden, men det ordet har jeg aldri hørt før.

      Slett
  4. Stakkars løkene! De blir nok helt forvirret når snøen kommer igjen. Vi har noen snøflekker, men ikke skiføre.

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder!! Ja duverden for et flott vær vi har for tida -men jeg må innrømme at jeg ønsker meg bittelitt snø. Bare såpass mye at man kan bevege seg ute uten å risikere å slå seg fordervet på glattholka!
    Klem og ei fin uke videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her i Bø er det ikke glatte veier heller. Her er helt bart over alt. Ser noen snøflekker i de høyeste fjellene, og det er alt.

      Slett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!