onsdag 27. mai 2009

HALVFERDIG

Jeg blogger lite for tiden. Ser det ut som om jeg har tid til det? Jeg gjør heller ikke håndarbeid, ikke mye i hvert fall.. Men - alle monner drar - og alle stitcery-motivene i blått som skal bli til noe spennende og fint - de er ferdige. Det er imidlertid ikke huset. Noe gjenstår i alle rom. Badet har ikke fått blandebatteri og dusjvegger, kjøkkenet har ikke fått stekeovn, soverommet har ikke fått skap og stua har ikke fått montert ovn. Mye arbeid gjenstår ute, og jeg blir særdeles utålmodig når snekkerne ikke har dukket opp kl. halv ti om dagen. En vegg er fjernet mellom stua og gangen, og i "huken" har der vært et skap. Mitt hundre år gamle skatoll skal inn der.

Jeg har tefat - eller skåler - som det heter sørpå. Sånn blir det når man arver...

I stua har jeg fem ting, fire blomsterkrukker og en lyskrone. I dag har krukkene fått planter. Splitter ny sofa er også skaffet til veie.

Badet er veldig lite, men det blir rålekkert. Et rør ble feilplassert i prosessen, og sånn går det når de som har greie på det ikke snakker sammen. Puh, jeg er sliten, men nå er det like før jeg kan sove i mitt eget rede. Vi skal spise der i dag. Jippi!

11 kommentarer:

  1. Ser ut til at du får det fint da...

    SvarSlett
  2. Misunner deg ikke arbeidet, men du å du så flott du får det! Det badet så rålekkert ut fra denne sia av fjor`n ;)
    Lykke til med innspurten.

    SvarSlett
  3. Endelig snart i mål! Jeg unner deg det av hele mitt hjerte! klem til dæ fra mæ

    SvarSlett
  4. Håper første måltidet under nytt tak smakte!

    Du får stramme opp snekker'n. Håndverkere begynner sju, og dermed basta :-)

    SvarSlett
  5. Gleder meg på dine vegne til det blir ferdig! du har veldig mange tefat :) Jeg skal snart begynne med oppussing av kjøkkenet, og gleder ikke til mine tefat må ut av skapene. Riktignok har jeg noen færre enn deg, men likevel.

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner så veldig godt hvor utålmodig du må føle deg nå. Innspurten er alltid den som føles lengst. Men nå er du der snart. Og du verden så lekkert det blir. Badet er jo nydelig. (Jeg liker bad.) Det skal bli morsomt å få følge med videre.

    MEN! Bruker du alle de tefatene?

    SvarSlett
  7. Jeg hadde også blitt utålmodig. Enig med Kari, håndverkere begynner kl. sju. Lykke til med innspurten, håper det ikke går altfor sent.

    Mange fine tefat/skåler du har forresten.

    SvarSlett
  8. Du må da glede deg til du blir ferdig med huset ditt:D Så fint som dette ser ut til å bli...
    Men skjønner du blir utålmodig med snekkere som ikke kommer fra morgenen av...
    Lykke til videre med huset, det blir garantert bra til slutt:D

    SvarSlett
  9. Så fint huset blir, sjølv om det er travelt medan det står på! Koseleg blogg du har du og!

    SvarSlett
  10. Hei,og takk for hilsen.Jeg synes også at du har en koselig blogg.Og det blir flott hjemmet ditt.Jeg hadde hvitvin og jordbær i glasset mitt.Deilig etter en varm dag på jobb.

    SvarSlett
  11. Æ e så glad på dine vegne, at du endelig ser enden på oppussinga! Det har vært en lang venting siden brannen.
    Klem!

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!