torsdag 21. april 2011

UNIVERSITET


Bodø har fått Universitet! Det heter Universitetet i Nordland. Jeg har vært student her, men da var det Høgskolen i Bodø. Vi tok turen innom og vandret i korridorene. Lærerutdanningen var mest interessant, siden det var der vi var studenter. Jeg fant døren til ped-læreren og hilste på en av formingslærerne. Artig var det å være tilbake på tross av at skolen nå er i helt andre omgivelser.



Ett av auditoriene har fått navn etter en sambygding, Regine Normann, som var den første nordnorske kvinnelige forfatteren. 



Kriker og kroker er godt utnyttet med beplantning og små sittegrupper.


Læreren min i pedagogikk hadde den mest kreative døren på hele skolen, det skulle ellers bare mangle... Jeg ventet å høre en sang der inne fra, men hun var dessverre ute en tur...


og ut fra biblioteket kom en vakker, ung jente som jeg med en gang kjente igjen. Denne jenta var jeg så heldig å ha som elev. Nå har hun ett år igjen før hun er ferdig siviløkonom. Frøken er kjempestolt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!