mandag 11. oktober 2010

HUTTETU, SÅ KALDT DET ER

Denne deilige jordbærkaken står i kjøleskapet og venter på at jubilanten skal finne tid til å delta i feiringen. Simen fyller nemlig 19 år i dag, men nå er det såvisst ikke viktig lenger å feire dagen med mor, og det er vel som det skal være. Det slår heller ikke feil at på podens bursdag eller deromkring, så kommer den aller første snøen. Natt til i dag ble fjellene rundt oss kledt med et motbydelig melisstøv som kalles snø.
Lynghaugtinden er nesten helt hvit, Veatinden og Åsandtinden likeså.

Stormen har tatt nesten alle bladene på trærne, men høyt henger de og sure er de, rognebærene.

Vetten er lengst sør i bygda, men er heller ikke spart, men er dog ikke fullt så hvit som de andre fjellene.

Ute er det surt og kaldt og vinden tar godt rundt veggene. Inne er det imidlertid god stemning med levende lys og fyr i ovnen. Jeg skulle egentlig ha gjort noe rettearbeid, men jeg velger heller å quilte noen duker og løpere. Jepp - det er det jeg gjør... jeg velger...

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått! Tenk, minstegutten er blitt 19! Regner med at du har fått avsetning på kaka. Det er lenge siden jeg har laga bløtkake. Synes ikke det er så godt lenger med all den kremen.

    SvarSlett
  2. Bløtkaka ser kjempegod ut! ratulerer med sønnen! men kan ikke helt like snøen i fjellene...selv om bildene er vakre!
    Klem : )

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!