torsdag 5. desember 2013

DU BAKA OG DU BAKA

 Som han sa, mannen, da kjerringa møtte ham i døra med kjevlet i handa da han kom heim fra fest etter at ho hadde lirt av seg: -Du drekk og du drekk! -Og du baka og du baka, sa mannen.
Fattigmennene fikk ikke være med på bildet på tross av at de var rike både på fløte, eggeplommer og cognac. De ser rett og slett ikke ut!
Her er det kvernkaker, krydderkaker med mandler, kokosmakroner, kråkereir, peanøttkaker, fingerkremkjeks, smultringer, ingefærkaker og havremakroner.
 -- og femten brød, ooops, noen har smakt..
 Det ble mange kokosmakroner, men det gjør ikke så mye for jeg deler rundhåndet ut til noen gamle som ikke baker lenger..
Mange av julegavene er allerede innpakket, men ingen er sendt. Kan hende det vanker noen hjemmelagede gaver i år! Jeg har jo sånt å gjøre og sånt å føre..

9 kommentarer:

  1. Du har virkelig svingt deg på kjøkkenet :)
    Ser godt ut!

    SvarSlett
  2. Kjære vene, kor du baka ;-)
    Men det er jo alltid kjekt å dele med dei som ikkje har, så då er det om å gjere å bake nok :-)

    SvarSlett
  3. Jeg tar av meg hatten for den produksjonen!! Bra jobba!!:-) Takk for hyggelig kommentar på FB!! Anne Kari:-)

    SvarSlett
  4. Skal si du har laget mye godt, og så deilig med fryser full av hjemmelaget brød :)

    SvarSlett
  5. Å, så mykje godt du har baka til jul. Nydelege kaker, og brøda ser jammen gode ut :)

    SvarSlett
  6. Oi, jeg er kjempeinponert !!! D

    SvarSlett
  7. Du verden, nå ble jeg imponert!

    SvarSlett
  8. Så effektiv du e!:) De brødan så kjempegod ut! Sjøl e æ ikje så gla i julekake, men det ser jo lekkert ut:)

    SvarSlett
  9. Blir helt satt ut av denne produksjonen!
    Fant ut at jeg ikke kunne bake,for å legge i fryseren.Den er full.. Men doble kjeks etter din oppskrift ,det skal det bli plass til
    For de baker jeg nå på tredje året,de er etterlyst av arvingene her i huset:-)
    Så til jul skal vi spise,spise og spise fra fryseren:-)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!