onsdag 1. mai 2013

JEG MAA!

"Jeg maa! Jeg maa, saa byder meg en stemme i sjelens dyb, og jeg vil følge den." Dette er åpningsslinjene i Henrik Ibsens skuespill "Catilina", og sånn føler jeg det akkurat nå. Etter en deilig ferieuke og en oval helg i London, er det bare å krype til korset og gjøre det man maa, så får man heller vente med det man har lyst til. Men - man MAA ha mat, og når man ikke lenger har en deilig hotellfrokost i luksusklassen, så får man friste seg selv med det man har! I dag har jeg kjøpt speltbrød, cottage cheese og friske jordbær pluss helmelk i et melkeglass fra Magnor.

Jeg har også 72 tekster til retting. Del A er ferdig rettet, men så er det del B, og den delen er ikke gjort i en fei. Jeg var også så lur at jeg ga en Justin Bieber oppgave = 36 x 2 = 72. Man har seg selv å takke!

Så maa man ha seg en pause, og da er det deilig å finne de to absolutt siste krumkakene fra jul. Eple- og kanelte i knappekoppen er kanskje sunnere enn kaffe, men kaffe holder en våken, så her blir det begge deler..

Fristelser er nær når man maa noe, så da maa jeg bare brodere litt.

og så maa jeg strikke.. bare litt.. et par omganger bare.. Jeg maa! Jeg maa; så byder meg en stemme i sjelens dyb, og jeg vil følge den!












4 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg vet hvordan du har det. Mai er så altfor full av "Jeg må". :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og så var jeg så tullete at jeg skaffet til veie to maibarn med tre års mellomrom, så nå maa jeg også bake kakeR. Jeg er foreløpig den eneste kvinnen i deres liv, så vidt jeg vet...

      Slett
  2. Hei!! Det er mye som distraherer når man egentlig burde jobba..... Jeg kjenner den følelsen!! Fant du The cloth shop?? Eller sporet du av på veien dit??:-) Fortsatt god 1.mai!! AnneKari:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant The Cloth Shop og gikk over 28000 skritt den dagen, fra hotellet, langs hele Hyde Park og Kensington Gardens, opp hele Portobello Road til nr. 290 og hele veien tilbake igjen... Rapport på Facebook om litt...

      Slett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!