lørdag 22. januar 2011

BYEN


Vi skal til byen i dag, ja, ikke til denne byen akkurat, bare til Blåbyen. Galleries Lafayette kan ta pusten fra de fleste. Jeg åpnet ikke lommeboka her inne. Forrige gang jeg var her, for 16 år siden, kjøpte jeg slåbrok til minstemann som da var tre år. Jeg husker at den var dyr. Det passet seg ikke en student å kjøpe noe så dyrt den gangen. Nå kunne jeg ha kjøpt litt av hvert, men gjorde jeg det?


Her er alle kjente merker representert. Arkitekturen i dette kjøpesenteret er helt spesiell.


Man må ikke glemme å se rett opp. For et fantastisk flott tak, dere.



Butikker i mindre format finnes også. Kanskje jeg skulle gå inn her... Ja, bare for å ha vært her. Men nei - man kan drømme - jeg må nok nøye meg med det Blåbyen har å by på, Sortland storsenter, Sortland Senter, Skipsgården og Nille. Jeg skal forresten på Husfliden for å kjøpe mer Heilo til selbuvotter. Jeg holder på med det femte paret i 2011.

4 kommentarer:

  1. No begynne det å bli noen år siden æ va i blåbyen (som e min favoritt farge!), kanskje æ må ta en tur til sommeren? Va innom Svolvær ifjor, så æ va litt nært.. Skulle ta flere tura rundt i Nordland, men været va jo ikkje engang så bra at man kunne vurdere saken! Fine bilda du har fra Paris, huske æ va øverst i en av etasjene på Lafayette og mislikte følelsen av høyde, har høydeskrekk..og da blir det dårlig med shopping! Ha ei fin helg og trivelig bytur, klem fra Mayen

    SvarSlett
  2. Hei!! Jeg ble bare svimmel inne på Lafayette!! Altfor mye og altfor dyrt!! Men taket er flott!! Og det er gøy å ha vært der....Jeg hadde mer glede av noen mindre magasiner som var litt mer folkelige!! Ha en fin helg!! AnneK:-)

    SvarSlett
  3. Jeg var på Lafayette i Nice.
    Synes butikkene på Sortland
    er mye koseligere.
    Ha en fin lørdag!
    Klem : )

    SvarSlett
  4. Der e såååå nydelig der inne :) Men farlig for pengeboka... Va du innom skoavdelinga? Æ måtte gå ut derifra, kjent at æ blei rett og slett forelska i en del sko der, som va heeelt utafor min prisklasse ;)

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!