mandag 3. februar 2014

GARNRESTEFEST




Jeg har besøk sørfra. Det er ikke ofte søringer rømmer nordover, det er heller motsatt, de rømmer lenger sør, men ettersom vi har hatt en fantastisk vinter helt uten nedbør i fem uker i ett sett, så rømte hun nordover, fra snø, slaps og kulde. Vel - i dag regner det her - men det er over i morgen. Jeg har en liten sypause og strikker desto mer. Her er det jeg har igjen av Vamsegarn og Fritidsgarn, og jeg har allerede strikket to par votter av rester. Det blir sikkert to par til før jeg går over til en ny sort garn.


Besøket mitt elsker å gå tur og drar meg med. Det er fint å vandre ut akkurat idet sola er i ferd med å gå ned. I går gikk vi en tur i nærmiljøet til et sted i vannkanten der jeg selv ALDRI har vært. Fint der, altså!


Gårdene på begge sider av alleen er fraflyttet og fungerer kun som sommerhus.


Jeg skjerper meg ekstra i matveien når vi har gjester, og gjester sørfra vil gjerne ha fisk. Det er sesong for skrei, lever og rogn, og det skal vi også ha, men her er det baconstekt torsk på en seng av ertepure med spizy søyasmør rundt. Mandelpoteter er et must!


- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!