lørdag 24. august 2013

SYLANGWEEKEND HOS ELI




Jeg pakket bilen full av sy-remedier tirsdag morgen og dro til Eli som bor på Fjelldal i Tjeldsund. Her er det godt å være på "husmorferie". Hun har mer enn en symaskin, så vi sitter på hver vår side av arbeidsbordet og ferdigstiller det ene produktet etter det andre. Sminkepunger er det alltid artig å sy, og det finnes et utall av mønster på disse. Mine er vrangsydd, og da slipper man de hersens lukkekantene for å skjule sømmen inni.


Så har jeg sydd noen pennal til gutter. De to øverste er så store at det går både tannbørste og deodorant i, så det kan bli toalettvesker.


Den grønne ble kjempestilig med motorsykler på motivstoffet.


Her er min variant av mug rug. Jeg hadde som mål å bruke opp noen kaffestoffer og noen ferdigkuttede kvadrater og striper. Det har jeg nesten klart.


Det ble 25 stykker!


Etter forrige runde med toalettvesker, ble tre liggende i ufo-kassen! Nå er det faktisk ferdige. Ja, tenk det!


Her er en liten maritim duk. Det hvite korset i midten liker jeg ikke, så dette blir en uteduk hos meg som bor i vannskorpa.


Her er utsikten ut mot Tjeldsundbrua som binder Norges største øy, Hinnøya, til fastlandet. En iPadmappe har blitt til her ute på Fjelldal, som også huser Norges Brannskole.


Fire pose-poser er sammensydd, har fått strikk og hempe. Dette stoffet har jeg hatt altfor lenge.


På tross av at jeg har produsert eller fått ferdig 49 ting disse dagene, har vi hatt tid til kos og deilige måltider. I går vanket det lammestek. I dag har husets herre vært på havet. Han hadde antakelig med sæ haill, den karen. det er bare det at haillet skal være ferskt, og main kain kje ro heimsjyen! Jaja... Sprell levende sei havnet i gryta, makrell havnet i stekepanna og mandelpoteten kommer fra egen åker. Rødvin passer til alt, også til tøy og saks.


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Wow, for en produksjon. Det var godt å se på slutten at det ikke bare var hardt arbeid som har foregått :D Kos må det være.

    SvarSlett
  2. For en produksjon - ja noen har vært flittige skjønner jeg :-)
    Herlig med slike turer.

    SvarSlett
  3. Imponerende produksjon - 49 flotte produkter! Og rødvin passer til alt...

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!