onsdag 26. oktober 2011

UTSETTELSE


Kong Vinter har ikke kommet enda. Vi har fått utsettelse på ubestemt tid. Det er så vakkert her. Vi skriver snart november og det er riktig deilig temperatur ute. I går var det 12 plussgrader ute. Det er mot normalt. 


Jeg kan ikke få nok av dette. Det er ren rekreasjon å kjøre ned til havet etter jobb. I dag kjørte jeg forbi kirkegården og til veis ende. 
Utsikten der nede er fantastisk.


...der Lofotveggen slutter og evigheten begynner...


...og Gaukværøya tegner skarpe kontraster mot høsthimmelen...


...mørket kommer før sola har forlatt horisontlinjen...


... og farger himmelen i alle nyanser mellom gult og rødt...


... og med ryggen til sola ser jeg rett hjem ... (jeg bor bak det blå huset, og under det bratte berget, Klubben, der Steinkjerringa også er) ...


... vrir hodet henimot sola igjen, og fanger inn et nedlagt fjøs som for et par generasjoner siden innehold ei ku og et par sauer, kanskje...
Vel hjemme fikk jeg telefon fra en tante i Tønsberg som kunne fortelle at der regnet det og var kaldt og surt, og DET hadde det vært i hele sommer og høst...
- men ikke her -

12 kommentarer:

  1. Kjempeflott i dag! Fine bilde du ha tatt.
    (Æ får itj t å legg inn kommentar her lenger, via Wordpress :'(
    ska tru kaffer..?) Finversklem fra Tove

    SvarSlett
  2. Nydelige bilda Gudrun,det minner meg om høstene for 50 år siden.Da var det mulig å løpe rundt til seine kvelden i finveret...Sissel.

    SvarSlett
  3. Hei!! Jeg skjønner godt at du ikke får nok av den utsikten der!! Og lyset...... Sukk!! Sånn utsikt kan vi bare drømme om, eller se på bilder....... Litt hyggelig misunnelig:-)) AnneK:-)

    SvarSlett
  4. Nyyydelig Gudrun!! lengter nordover til havet...........

    SvarSlett
  5. Nydelig. Fikk slik lyst til en tur nordover igjen.

    Astrid

    SvarSlett
  6. Man skal ikkje være ondskapsfull og flire..men æ fikk samme melding fra svigersøs i Tønsberg.. Og idag e det også bare lekkert!! Høre på nordnytt at vi blir så positiv av sånt vær som e no, JA så absolutt, man får jo føttern under sæ og går ut i naturen og bare NYT! Klem

    SvarSlett
  7. Du verden for noen nydelige bilder. Da jeg sitter og ser på hvor flott det er der oppe i nord hos deg, får jeg lyst til å bare være der og nyte det. Men det er litt langt å reise.... he he;)
    Vi har heller ikke fått snøen enda, og koser oss med gode dager, enn så lenge.... Klem:))

    SvarSlett
  8. For nokre flotte bilder. Du er ein flink fotograf.

    SvarSlett
  9. Sukk (nytelsessukk)! Heldige du!
    God helg!

    SvarSlett
  10. Så nydelige bilder!

    God helg,
    hilsen Fredrikke :O)

    SvarSlett
  11. Takk for svar! Jeg har også tenkt på svart, men jeg synes alt som er svart er så trist .... Tror du det blir penere hvis jeg syr lappene sammen? Har erfart at radene med lapper forskyver seg litt i forhold til hverandre hvis jeg hekler sammen. Har du den erfaringa?

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!