mandag 13. september 2010

MORGENFUGL JEG, LANGTIFRA...

Jeg er ingen morgenfugl, det er bare å konstatere først som sist. Men som den bestemte og sta personen jeg er, har jeg bestemt meg for å se minstemann avgårde på Sortlandsbussen om morgenen, for han har bestemt seg for å pendle i år. Det er vel seks mil til Sortland, men poden har nok oppdaget at mor har 35 års erfaring i å drive "hotell". På tross av det har jeg rukket å gjøre ferdig en løper. Jeg kjøpte en bunke (eller to) med sommerstoffer som var ferdig oppskåret, og det er disse som nå har blitt til en sommerløper til spisebordet. Høstfarger skal nemlig ikke inn i mitt hus!! Det får holde at jeg gikk til anskaffelse av brun bukse og brun rutete skjorte her en dag. Jeg liker ikke brunt, men det er nok den fargen jeg kler best, kanskje, med mine brune øyne og mitt ehem..... brune hår.
Det dreier seg veldig om bær for tiden. Vi har ikke klart å spise opp all bæra fra i fjor, men likevel kom det en kasse bringebær og en kasse jordbær i hus sist fredag. Jeg har 12 ripsbærbusker og gudene vet hvor mange solbærbusker i hagen. Her er det ingen nåde, og DU er herved invitert til å plukke.....og ønsker du ikke det, kan du gjerne beundre mine vakre hortensia. Vi har hatt en uke septembersommer, men i dag er det regn og høstlig...

2 kommentarer:

  1. Farger, sommerfarger og høstfarger .... Hvilke farger dominerte ditt hus på 80-tallet? Husker du de brune og oransje barneklærne vi kledte våre poder i? Det som jeg har gjemt på av barneklær fra den tida, har barnebarna brukt. Artig!

    Det er sprekt av deg å sy på morgenkvisten. Men sikkert fint å starte dagen ved symaskinen!

    Så uhorvelig mange bærbusker du har! Takk for tilbudet om å plukka, men vi har visst nok med de to-tre-fire buskene vi har.

    SvarSlett
  2. Flott at du holder deg til sommerfarger! Vi klamrer oss til lys og varme så lenge vi bare kan. Brunfargen på øynene dine er det ingen tvil om. Håret ditt er alltid fagert og fint, alt fra naturens side, selvsagt. Du har alltid humoren iorden:) Misunner deg alle de modne bærne rundt deg. Noe av det jeg sakner mest er å plukke bær ute i naturen. Blir langtfra det samme å velge ut en kurv i butikken :( Jeg har imidlertid vært i bærmarka mange ganger når jeg er heime om høsten.

    Hilsen Kanadagåsa

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!