onsdag 2. juli 2014

SYR OG SYR OG SYR

 Ja, nå har det tatt helt av her. Det er fotball på TV og symaskin i stua, så LYD er det i hvert fall nok av. Takket være den nye nettbutikken, har kreativiteten her i huset nådd sitt toppunkt, og det ene etter det andre av halvferdige og "har hatt lyst til å sy lenge.."prosjekter ferdigstilles. Det øverste er en strikkebag. Jeg fikk en sånn i posten fra Quiltefia, og den er i flittig bruk. Nå har jeg tatt mål av den og sydd noen selv. Det er plastbelagt stoff inni. 
 Jeg har kjøpt metervis med plastbelagt stoff. Det er nemlig flott og stødig å sy sminkepunger av. Dette mønsteret har jeg funnet hos Lise Bergene.
 Det er ikke ofte jeg bruker mønster når jeg syr. Vanligvis tar jeg en stoffbit og så blir den til noe i forhold til hvor stor den her. Stoffbiten jeg brukte på de to sminkepungene under, delte jeg i to, og det ble to smale sminkepunger.
Sminkepungen under er litt større, fordi stoffbiten var større, og sånn er det med den saken. Alt blir å finne i nettbutikken i løpet av dagn. Nå skal fruen ut i sola...

4 kommentarer:

  1. Så spennende med egen nettbutikk, men det forplikter vel også i forhold til å ha "varer" der:) Men må si du er produktiv, og den strikkemappa di likte jeg veldig godt;) Ellers ønsker jeg deg en riktig god sommer der oppe i nord;)

    SvarSlett
  2. Strikkevesken ser praktisk ut,og pene kosmetikkpunger .
    Har nettopp vasket min kosmetikkpung,er det noen andre som gjør det i dag,mon tro?
    I dette været så har du kanskje tatt med symaskine ut?
    Sydde nettopp noe til barnebarnets nye lekestue,og da var det herlig å gjøre dette ute.
    Ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett
  3. Flinka, flinka, flinka!! Og gratulere med nettbutikk!! Stilig ;o)

    SvarSlett
  4. Å så flink du er! Er såå fornøyd med mine sminkepunger..

    SvarSlett

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!