onsdag 12. november 2008

JEG FANT, JEG FANT.. hva fant du nå, da?




Jeg fant min fars gamle lensmannslue og bandolær, jeg fant min mors svennebrev og skilt fra frisørsalongen. Jeg vokste nemlig opp i en hårdunge. Det første leveåret mitt hadde vi hushjelp. Senere ble jeg plassert i en krå i salongen med lekene mine rundt meg, og det var der jeg lærte å sitte i ro! Siden har jeg sittet og sittet!! Det hendte jeg sto på trappa og ba kundene om å gå. Jeg ville nemlig at mamma skulle være oppe i kjøkkenet, slik andre mødre var på 50-tallet. En gang kom selveste ordføreren for å klippe seg. Da rettet jeg frem hånden og ba om "krone". Jeg hadde jo sett at mamma fikk penger av kundene. Jeg har funnet krølltanga (ikke elektrisk!), en klippemaskin og prislisten. Det kostet 2,50 kr for en hårklipp! Festlig....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er alltid hyggelig å få kommentarer på innlegg og bilder!